29 de junio de 2012

Como yera d'esperar, vamos conociendo los conteníos concretos de los recortes educativos n'Asturies, a finales de xunu, cuando la capacidá de rempuesta yá ta limitada.

A la espera de mayor detalle, dalgunes de les midíes que pretenden adoptar son les que van darréu:
  • Incrementu de la ratio nos grupos d'Infantil 3 años yá que caltienen l'incrementu que daben anuncies l'anterior conseyera, de los 20 d'anguaño a los 25.
  • Reducción nes ayudes sociales: llibros de testu, comedores infantiles, beques,...
  • Reestructuración del mapa educativu. Equí se mueven nuna abigüedá calculada, puel el documentu lo xustifica "pa evitar duplicidaes y apostar por una xestión más acorde a les necesidaes reales". Evidentemente taríamos totalmente d'alcuerdu si les duplicidaes a les que se refier y que se pretenden eliminar fueren los conciertos educativos nos colexox privaos nes zones onde hai ufierta pública suficiente (nun ye nada infrecuente qu'esos colexos concertaos tean xusto al llau d'un públicu y, en consecuencia, reciban el so alumnáu de cualisquier llugar menos de la propia contorna urbana...¿exemplos? véase dor dicir un casu en Xixón, el Colexu San Miguel, concertáu y con un porcentaxe mínimu d'alumnáu de la Urgisa-Mil Quiniestes, allugáu xusto al llau del C.P. Gómez Elisburu y arodiáu de cinco centros públcios pa clatener l'alumnáu de secundaria obligaroia de El Llano-Pumarín-Montevil)....Lamentablemente la voluntá del ambiguu enunciáu va derivar en zarres y fusiones de centros educativos públicos.
  • Despidos de profesoráu interín. Aún por cuantificar. El documentu estima una reducción d'empleaos temporales nel conxuntu de l'alministración educativa de 1000 persones. La disminución del númeru de vacantes en centros educativos procede de la reducción del númberu de grupos, del incrementu de xornada en secundaria y de la incorporación a sus places d'asesores y lliberaos. Por supuesto, el previcible zarre y fusión de centrso públicos enantes mencionáu tamién medraría a los efectos d'esta reducción.
  • L'incrementu de xornada en secundaria establezse finalmente en 2 hores, hasta los 20 periodos llectivos, ensin tomar siquiera en consideración fórmules menos lesives aplicaes n'otres comunidaes.
  • “Revisión de les acciones formatives n'horario llaboral”, o dicho a les clares, eliminación de la formación de centros.
  • “Modificación nes fórmules de contratación llaboral del personal interín d'Educación, ente elles que de magar del prósimu cursu la duración del contratu va ser de setiembre a xunu”. Con esti colofón se carga sobre'l llombu del colectivu interín, el más débil pola permanente precariedá de su situación, la mayor carga del axuste: ye una reducción brutal de les retribuciones anuales (que algamará'l 20% nos casos más estremos), de un llau, y, d'otru, supón la interrupción de la cotización. ¿Aún pue o debe siguir sorprendiéndonos que, nesto como en tantes otres coses, los autoproclamaos “defensores y defensoras de lo público” sigan l'exemplu de la “lliberal” Esperanza Aguirre?... En cualisquier casu, parez más que probable que les coses no queden equí y esta última midía nun sea sinon una más de les que aún permanecen na axenda secreta.
Nel mesmu documentu tienen la desfachatez (y hasta falta de sentíu y decoro) de xustificar la non reducción de les retribuciones de los miembros del gobiernu argumentando que ya son baxes pues “son una referencia nacional por su moderación”... Evidentemente, el furrulamientu y les formes de retribución de l'anterior Conseyería d'Educación socialista ye un exemplu públicu de permales práctiques (como atestigua'l casu Marea).

Dende equí, en tou casu, queremos dexar claro que alternativas al axuste había, y munches... La primera, dende llueu, la insumisión a los recortes, el recursu al Tribunal Constitucional por invasión de competencies... Ya incluso dientro de la lóxica del recorte yá asumida, cabría priorizar la enseñanza pública ente a la privada, llimitando drásticamente le perres públiques que se dan a centros privados estrictamente a les zones onde la ufierta de puestos escolares públicos nun resulte suficiente p'atender a la demanda potencial... Cabría, del mesmu mou, facer un repartu más equitativu y xustu de los recortes entre'l colectivu docente, eliminando por exemplu l'inmoral pagu del “complementu de carrera” (con su accesu restrinxíu y sometíu a procesos de evaluación arbitrarios y casi insultantes pa cualisquier profesional del mundu educativu), evitando'l despidu y la reducción de les retribuciones del profesoráu interín (col consiguiente aumento de la brecha salarial ente persones que desempeñan el mesmu trabayu).

Parez evidente que les inxusticies qu'esbillen estos planes (los yá desvelaos y los previsibles) persiguen, de pasu, un oxetivu añadíu: dividir a los y les trabayadores de la enseñanza que durante esti añu nos mantuvimos xuníos na llucha escontra los recortes... Y, dende llueu, nun podemos cayer nesa trampa... Debemos intentar mantener una movilización continua, con visibilidá pública, anque con espresiones ya intensidaes distintes que la faigan posible, durante estos meses pa prepararnos pa un entamu de cursu resistente y solidariu nel que la reconstrucción d'una unidá d'acción llaboral y social ente a los recortes n'educación (y nos servicios públicos, en xeneral) se faiga posible.

Baxar documentu

Versión castellanu
LLEGARON LAS REBAJAS: el plan de recortes ya está aquí

Como era de esperar, vamos conociendo los contenidos concretos de los recortes educativos en Asturies a finales de Junio, cuando la capacidad de respuesta ya está limitada.

A la espera de mayor detalle, algunas de las medidas que pretenden adoptar son las siguientes:
  • Incremento de la ratio en los grupos de Infantil de 3 años ya que mantienen el incremento que anunciara la anterior consejera, de los 20 actuales a 25.
  • Reducción de las ayudas sociales: libros de texto, comedores infantiles, becas,…
  • Reestructuración del mapa educativo. Aquí se mueven en una ambigüedad calculada, pues el documento lo justifica literalmente “para evitar duplicidades y apostar por una gestión más acorde a las necesidades reales”. Evidentemente, estaríamos totalmente de acuerdo si las duplicidades a las que se refiere y que se pretenden eliminar fuesen los conciertos educativos con colegios privados en las zonas donde hay oferta pública suficiente (no es nada infrecuente que esos colegios concertados estén justo al lado de uno público y, en consecuencia, reciban su alumnado de cualquier lugar menos del propio entorno urbano... ¿Ejemplos?: véase, por citar un caso en Gijón, el Colegio San Miguel, concertado y con un porcentaje mínimo de alumnado de la Urgisa-Mil Quinientas, situado justo al lado del Colegio Público Gómez Elisburu y rodeado de cinco centros públicos para atender el alumnado de secundaria obligatoria de El Llano-Pumarín-Montevil)...Lamentablemente la voluntad del ambiguo enunciado derivará seguramente en cierres y fusiones de centros educativos públicos.
  • Despido de profesorado interino. Aún por cuantificar. El documento estima una reducción de empleados y empleadas temporales en el conjunto de la administración educativa de 1000 personas. La disminución del número de vacantes en centros educativos procede de la reducción del número de grupos, del incremento de jornada en secundaria y de la incorporación a sus plazas de asesores y liberados. Por supuesto, el previsible cierre y fusión de centros públicos antes mencionado también aumentaría los efectos de esta reducción.
  • El incremento de jornada en secundaria se establece finalmente en 2 horas, hasta los 20 periodos lectivos, sin tomar siquiera en consideración fórmulas menos lesivas aplicadas en otras comunidades.
  • “Revisión de las acciones formativas en horario laboral”, o dicho a las claras, eliminación de la formación en centros.
  • “Modificación en las fórmulas de contratación laboral del personal interino de Educación, entre ellas que a partir del próximo curso la duración del contrato será de septiembre a junio”. Con este colofón se carga sobre las espaldas del colectivo interino, el más débil por la permanente precariedad de su situación, la mayor carga del ajuste: es una reducción brutal de las retribuciones anuales (que alcanzará el 20% en los casos más extremos), por una parte, y, por otra, supone la interrupción de la cotización. ¿Aún puede o debe seguir sorprendiéndonos que, en esto como en tantas otras cosas, los autoproclamados “defensores y defensoras de lo público” sigan el ejemplo de la “liberal” Esperanza Aguirre?... En cualquier caso, parece más que probable que las cosas no queden aquí y esta última medida no sea sino una más de las que aún permanecen en la agenda secreta.
En el mismo documento tienen la desfachatez (y hasta falta de sentido y decoro) de justificar la no reducción de las retribuciones de los miembros del gobierno argumentando que ya son bajas pues “son una referencia nacional por su moderación”... Evidentemente, el funcionamiento y las formas de retribución de la anterior Consejería de Educación socialista es un ejemplo público de pésimas prácticas (como atestigua el caso Marea).

Desde aquí, en todo caso, queremos dejar claro que alternativas al ajuste había, y muchas... La primera, desde luego, la insumisión a los recortes, el recurso al Tribunal Constitucional por invasión de competencias... E, incluso dentro de la lógica del recorte ya asumida, cabría priorizar la enseñanza pública frente a la privada, limitando drásticamente el dinero público que se aporta a centros privados estrictamente a las zonas donde la oferta de puestos escolares públicos no resulte suficiente para atender a la demanda potencial... Cabría, del mismo modo, realizar un reparto más equitativo y justo de los recortes entre el colectivo docente, eliminando por ejemplo el inmoral pago del “complemento de carrera” (con su acceso restringido y sometido a procesos de evaluación arbitrarios y casi insultantes para cualquier profesional del mundo educativo), evitando el despido y la reducción de las retribuciones del profesorado interino (con el consiguiente aumento de la brecha salarial entre personas que desempeñan el mismo trabajo).

Parece evidente que las injusticias que jalonan estos planes (los ya develados y los previsibles) persiguen, de paso, un objetivo añadido: dividir a los trabajadores y trabajadoras de la enseñanza que durante este año nos mantuvimos unidos en la lucha contra los recortes... Y, desde luego, no podemos caer en esa trampa... Debemos intentar mantener una movilización continua, con visibilidad pública, aunque con expresiones e intensidades distintas que la hagan posible, durante estos meses para prepararnos para un comienzo de curso resistente y solidario en el que la reconstrucción de una unidad de acción laboral y social frente a los recortes en educación (y en los servicios públicos, en general) se haga posible.

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