9 de junio de 2015

¿Imaxínense dir al médicu a deprender a lleer, o dir a un arbañil pa  que nos defenda xudicialmente? Pues según Ana González el profesoráu asturianu puede asumir llabores d'enfermería o medicina, y poneles en práctica col so alumnáu.

Los Centros Específicos d'Educación Especial del Principáu acueyen a una gran diversidá d'alumnáu con graves problemes de salú, medicaciones cróniques, alerxes alimentaries, problemes d'ansiedá, problemes psicóticos, etc., que precisen nel so día a día d'actuaciones sanitaries como dotación de medicaciones, control d'insulina, control de crisis convulsives, epiléptiques, d'ansiedá, psicótiques…

Los y les docentes asturianos declarámonos en rebeldía ante la enorme amuesa d'irresponsabilidá de la que fai gala la Conseyería d'Educación asturiana. Nun tenemos formación nin capacitación pa facer frente a esti tipu de situaciones. Tenemos conocencies en cambiu de conductes desadaptaes, n'enseñar competencies básiques pa la vida, n'educar n'habilidaes académicu-funcionales, pero NON nel ámbitu sanitariu.

Nel día ente día de los centros específicos trabayar con un alumnáu que, casi nel 90%, precisa de medicaciones diaries non esporádiques. Esto ye una NECESIDÁ VITAL que la conseyería refuga, y quier facer partícipes de la so irresponsabilidá a los docentes que contrata. Cola salú nun se xuega, señora conseyera. ¿Usté dexaría qu'un profesor punxéra-y una cánula o-y alministrara una medicación si tien una crisis d'epilepsia o d'ansiedá? Seguro que preferiría que lu atendiera personal especializáu. Pos el nuesu alumnáu nun ye menos, y nun tienen de tar desoyíos naquello que merez más atención: el so salú.

Per otru llau, ¿imaxínense tener nes aules medicaciones antiepilépticas o antipsicóticas al algame de los neños y neñes, dalgunos con trestornos que-yos faen llevar se toa clase de sustances y oxetos a la boca ensin ver el peligru d'intoxicación?
Na normativa vixente, ta reguláu pola ORDE EDU 849/ 2010 DE 18 DE MARZU, que los centros tienen que cuntar con un personal sanitario denomináu DUE (Diplomáu Universitariu n'Enfermería) p'atender tantu les necesidaes derivaes de medicaciones cróniques (que probablemente nun puedan ser alministraes poles families mientres l'horariu escolar) como les puntuales, mancaes, fiendes… Amás esti DUE ocúpase tamién del programa d'alimentación saludable, de la educación afeutivu-sexual, posibles cayíes y accidentes que puedan surdir, según realizar llabores de prevención y asesoramientu d'otru tipu de necesidaes sanitaries (dificultaes na visión, audición o buco-dentales).
Por ello, la CSI DESIXE PERSONAL SANITARIO A tiempu COMPLETU NOS CENTROS ESPECÍFICOS, SEGÚN NAQUELLOS ORDINARIOS QUE LO PRECISEN. N'otres comunidaes, como ye'l casu de La Rioxa o Madrid, cumplir la lexislación autonómica vixente y dótase a los centros d'un DUE, que cunta con una aula de consulta médica y ocúpase de xeres que van dende l'alministración d'alimentos per sonda hasta de la de medicaciones. Na Comunidá de Madrid, por casu, ensin perxuiciu de la so presencia xeneralizada nos centros específicos d'educación especial, estos DUE tamién tán presentes en colexos públicos ordinarios con calter de puestu itinerante, de cuenta que puedan atender al alumnáu que rique atención sanitaria siguida y ta escolarizáu en colexos públicos próximos.

Una vegada más presenciamos el desmantelamientu de la escuela pública asturiana. Al incrementu de ratios, l'ausencia de regulación autonómica d'atención a la diversidá, los retayos en personal docente, etc. agora hai que suma-y la irresponsabilidá d'arriesgar la salú del so alumnáu negándose a contratar.

FAMILIES Y PROFESORÁU, COMUNIDÁ EDUCATIVA:

LLUCHEMOS POR QUE NUESTRU ALUMNÁU SEA ATENDÍU EN TOLOS ÁMBITOS CON CALIDÁ Y SERIEDÁ.
PORQUE COLA SALÚ NUN SE XUEGA

Más información:
¿Sabíes que…

… Esiste una figura denominada Diplomada Universitaria n'enfermería (D.O.E.) que tien de tar presente en dellos centros educativos públicos?

…Acordies con la ORDE EDU 849/2010, de 18 de marzu, los centros d'educación especial tienen de cuntar con "Un diplomáu universitariu n'enfermería" (D.O.E.)?

…Na Comunidá de Madrid, por casu, ensin perxuiciu de la so presencia xeneralizada nos centros específicos d'educación especial o nos colexos públicos d'escolarización preferente d'alumnáu con discapacidá motora, estos DUE tamién tán presentes en colexos públicos ordinarios con calter de puestu itinerante, de cuenta que puedan atender al alumnáu que rique atención sanitaria siguida y ta escolarizáu en colexos públicos próximos?

…La presión social y l'unidá de profesoráu y families fixo posible la presencia d'estos profesionales nos centros educativos?

…Na nuesa comunidá non yá nun se ta dotando a los centros d'esti personal (nin siquier los d'Educación Especial) sinón que pretenden pasar la responsabilidá de les sos funciones al profesoráu (ensin ser personal cualificáu pa realizales)?


ATENCIÓN SANITARIA ESCOLAR EN ASTURIAS

¿Se imaginan ir al médico a aprender a leer, o acudir a un albañil para que nos defienda judicialmente? Pues según Ana González el profesorado asturiano puede asumir labores de enfermería o medicina, y ponerlas en práctica con su alumnado.

Los Centros Específicos de Educación Especial del Principado acogen a una gran diversidad de alumnado con graves problemas de salud, medicaciones crónicas, alergias alimentarias, problemas de ansiedad, problemas psicóticos, etc., que precisan en su día a día de actuaciones sanitarias como dotación de medicaciones, control de insulina, control de crisis convulsivas, epilépticas, de ansiedad, psicóticas…

Los y las docentes asturianos nos declaramos en rebeldía ante la enorme muestra de irresponsabilidad de la que hace gala la Consejería de Educación asturiana. No tenemos formación ni capacitación para hacer frente a este tipo de situaciones. Tenemos conocimientos en modificación de conductas desadaptadas, en enseñar competencias básicas para la vida, en educar en habilidades académico-funcionales, pero NO en el ámbito sanitario.

En el día a día de los centros específicos se trabaja con un alumnado que, casi en el 90%, precisa de medicaciones diarias no esporádicas. Esto es una NECESIDAD VITAL que la consejería elude, y quiere hacer partícipes de su irresponsabilidad a los docentes que contrata. Con la salud no se juega, señora consejera. ¿Usted dejaría que un profesor le pusiera una cánula o le administrara una medicación si tiene una crisis de epilepsia o de ansiedad? Seguro que preferiría que le atendiera personal especializado. Pues nuestro alumnado no es menos, y no deben estar desatendidos en aquello que merece más atención: su salud.

Por otro lado, ¿se imaginan tener en las aulas medicaciones antiepilépticas o antipsicóticas al alcance de los niños y niñas, algunos con trastornos que les hacen llevarse toda clase de sustancias y objetos a la boca sin ver el peligro de intoxicación?
En la normativa vigente, está regulado por la ORDEN EDU 849/ 2010 DE 18 DE MARZO, que los centros deben contar con un personal sanitario denominado DUE (Diplomado Universitario en Enfermería) para atender tanto las necesidades derivadas de medicaciones crónicas (que probablemente no puedan ser administradas por las familias durante el horario escolar) como las puntuales, heridas, brechas… Además este DUE se ocupa también del programa de alimentación saludable, de la educación afectivo-sexual, posibles caídas y accidentes que puedan surgir, así como realizar labores de prevención y asesoramiento de otro tipo de necesidades sanitarias (dificultades en la visión, audición o buco-dentales).
Por ello, la CSI EXIGE PERSONAL SANITARIO A TIEMPO COMPLETO EN LOS CENTROS ESPECÍFICOS, ASÍ COMO EN AQUELLOS ORDINARIOS QUE LO PRECISEN. En otras comunidades, como es el caso de La Rioja o Madrid, se cumple la legislación autonómica vigente y se dota a los centros de un DUE, que cuenta con un aula de consulta médica y se ocupa de tareas que van desde la administración de alimentos por sonda hasta de la de medicaciones. En la Comunidad de Madrid, por ejemplo, sin perjuicio de su presencia generalizada en los centros específicos de educación especial, estos DUE también están presentes en colegios públicos ordinarios con carácter de puesto itinerante, de modo que puedan atender al alumnado que requiere atención sanitaria continuada y está escolarizado en colegios públicos próximos.

Una vez más presenciamos el desmantelamiento de la escuela pública asturiana. Al incremento de ratios, la ausencia de regulación autonómica de atención a la diversidad, los recortes en personal docente, etc. ahora hay que sumarle la irresponsabilidad de arriesgar la salud de su alumnado negándose a contratar al único personal cualificado que puede y debe asumir las tareas sanitarias en el entorno escolar.

FAMILIAS Y PROFESORADO, COMUNIDAD EDUCATIVA:
LUCHEMOS POR QUE NUESTRO ALUMNADO SEA ATENDIDO EN TODOS LOS ÁMBITOS CON CALIDAD Y SERIEDAD.
PORQUE CON LA SALUD NO SE JUEGA

Más información:
¿Sabías que…

… Existe una figura denominada Diplomada Universitaria en enfermería (D.U.E.) que debe estar presente en algunos centros educativos públicos?


…De acuerdo con la ORDEN EDU 849/2010, de 18 de marzo, los centros de educación especial deben contar con "Un diplomado universitario en enfermería" (D.U.E.)?

…En la Comunidad de Madrid, por ejemplo, sin perjuicio de su presencia generalizada en los centros específicos de educación especial o en los colegios públicos de escolarización preferente de alumnado con discapacidad motora, estos DUE también están presentes en colegios públicos ordinarios con carácter de puesto itinerante, de modo que puedan atender al alumnado que requiere atención sanitaria continuada y está escolarizado en colegios públicos próximos?

…La presión social y la unidad de profesorado y familias ha hecho posible la presencia de estos profesionales en los centros educativos?

…En nuestra comunidad no sólo no se está dotando a los centros de este personal (ni siquiera los de Educación Especial) sino que pretenden pasar la responsabilidad de sus funciones al profesorado (sin ser personal cualificado para realizarlas)?


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