2 de octubre de 2014

Esti cursu 2014/2015, vien marcáu pola implantación de la LOMCE, el continuismu na política d'endelgazamientu de la escuela pública y la precarización de les condiciones del trabayu docente.

MATRÍCULA
Nesti cursu repárase un fenómenu esmolecedor. Los efectos demográficos de la crisis económica yá son evidentes. Dende'l 2008, Asturies perdió población activa al rodiu de 92000 persones (un 20 %) y esto tien consecuencies demográfiques. La emigración o la torna migratoria son salida a la falta d'empléu y esa opción concéntrase nel tramu d'edá de 20 a 35 años, asina la resultancia final ye una menor tasa de natalidá. La cayida demográfica empezó en 2010, y yá repercute na matrícula del tramu d'Infantil con 650 menos anguaño Esti descensu ye asumíu prácticamente na so totalidá pola escuela pública por dos razones: porque la crisis cébase nos sectores más desfavorecidos tradicionalmente usuarios de la rede pública (recuérdese, por casu, que casi'l 90% de los fíos d'inmigrantes van a la escuela pública y porque la enseñanza alcordada tien más demanda qu'ufierta y les unidaes de conciertu nun s'amenorguen. El gobiernu del PSOE nun cuestiona la enseñanza concertada asina, nel cursu 2012/2013, dióse la renovación de conciertos y namás nun anovaron aquellos que por sentencia del TS yeren illegales por segregación de sexos (los del Opus) y qu'agora cola LOMCE van convertise en llegales y, polo tanto, van recuperar.

Esti procesu de cayida demográfica asumida pola rede pública nun fixo más qu'empezar, el descensu de la natalidá más fuerte producióse l'añu pasáu cuando Asturies tuvo record estatal (-12,5%). Puede estimase que la cayida pal cursu 2016/2017, reflexu del treslladuu del baxón a Primaria, va ser de 1200 matrícules.

PLANTIYES DOCENTES

La plantiya baxa un añu más por cuenta de que les places adicionales axudicaes al colectivu interín son menores que'l númberu de xubilaciones, asina que de nuevu la conseyera utiliza esti marxe p'axustar plantiya y al tiempu nun provocar un enfrentamientu col colectivu interín.
La tasa de temporalidá xube y yá supera la cuarta parte de la plantiya. La precariedá echa raigaños y la media xornada estender en delles especialidaes y lo qu'antes yera “normal” en Llingua Asturiana agora tamién lo ye en Filosofía, Dibuxu, Música… Globalmente representa la tercer parte de les places axudicaes.

NOVEDAD IMPLANTACIÓN DE LA LOMCE

Nesti cursu ponse en marcha'l currículu LOMCE nos cursos impares de Primaria y na FP básica. 

La FP básica ye una de les midíes estrella de la nueva reforma. Formación low-cost que pretenden convertir n'apartaderu del alumnáu con mayores dificultaes (como na primer presentación dicíen nun exerciciu de sinceridá neolliberal “con problemes d'adaptación o situación socio-económica desfavorable”) que yá nun van contabilizar na estadística del fracasu escolar nin van participar de les pruebes PISA.

En definitiva un cursu de continuidá na política de retayu nel gastu educativu hasta llegar al oxetivu declaráu pa 2015 del 4% del PIB y de contrarreforma ideolóxica en llucha por asitiar los valores moralmente más conservadores y de serviciu a los mercaos. Ente a esto, tenemos que siguir apostando pola resistencia na aplicación de la LOMCE, la llucha pola so derogación, pola reversión de los retayos y en definitiva por una educación pública, laica, democrática, inclusiva y de calidá.


Versión castellano
VALORACIÓN CSI ENTAMU DE CURSU 20014/2015

Este curso 2014/2015, viene marcado por la implantación de la LOMCE, el continuismo en la política de adelgazamiento de la escuela pública y la precarización de las condiciones del trabajo docente.

MATRÍCULA
En este curso se observa un fenómeno preocupante. Los efectos demográficos de la crisis económica ya son evidentes. Desde el 2008, Asturias redujo su población activa en 92000 personas (un 20 %) y esto tiene consecuencias demográficas. La emigración o el retorno migratorio son salida a la falta de empleo y esa opción se concentra en el tramo de edad de 20 a 35 años, así el resultado final es una menor tasa de natalidad. La caída demográfica comenzó en 2010, y ya repercute en la matrícula del tramo de Infantil con 650 menos este año. Este descenso es asumido prácticamente en su totalidad por la escuela pública por dos razones: porque la crisis se ceba en los sectores más desfavorecidos tradicionalmente usuarios de la red pública (recuérdese, por ejemplo, que casi el 90% de los hijos de inmigrantes van a la escuela pública) y porque la enseñanza concertada tiene más demanda que oferta y las unidades de concierto no se reducen. El gobierno del PSOE no cuestiona la enseñanza concertada así, en el curso 2012/2013, se procedió a la renovación de conciertos y únicamente no renovaron aquellos que por sentencia del TS eran ilegales por segregación de sexos (los del Opus) y que ahora con la LOMCE se convierten en legales y, por tanto, lo recuperarán.

Este proceso de caída demográfica asumida por la red pública no ha hecho más que empezar, el descenso de la natalidad más fuerte se produjo el año pasado cuando Asturies tuvo record estatal (-12,5%). Se puede estimar que la caída para el curso 2016/2017, antesala del traslado del bajón a Primaria, será de 1200 matrículas.

PLANTILLAS DOCENTES

La plantilla desciende un año más debido a que las plazas adicionales adjudicadas al colectivo interino son menores que el número de jubilaciones, así que de nuevo la consejera utiliza este margen para ajustar plantilla y al tiempo no provocar un enfrentamiento con el colectivo interino. 
La tasa de temporalidad sube y ya supera la cuarta parte de la plantilla. La precariedad echa raíces y la media jornada se extiende en algunas especialidades y lo que antes era “normal” en Llingua Asturiana ahora también lo es en Filosofía, Dibujo, Música… Globalmente representa la tercera parte de las plazas adjudicadas.

NOVEDADES IMPLANTACIÓN DE LA LOMCE

En este curso se pone en marcha el currículo LOMCE en los cursos impares de Primaria y en la FP básica. 

La FP básica es una de las medidas estrella de la nueva reforma. Formación low-cost que pretenden se convierta en apartadero del alumnado con mayores dificultades (como en la primera presentación decían en un ejercicio de sinceridad neoliberal “con problemas de adaptación o situación socio-económica desfavorable”) que ya no contabilizarán en la estadística del fracaso escolar ni participarán de los pruebas PISA. 

En definitiva un curso de continuidad en la política de recorte en el gasto educativo hasta llegar al objetivo declarado para 2015 del 4% del PIB y de contrarreforma ideológica en lucha por asentar los valores moralmente más conservadores y de servicio a los mercados. Frente a esto, debemos continuar apostando por la resistencia en la aplicación de la LOMCE, la lucha por su derogación, por la reversión de los recortes y en definitiva por una educación pública, laica, democrática, inclusiva y de calidad.

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