3 de octubre de 2013

La situación actual pide qu'esti seya otru cursu de movilizaciones contundentes na defensa de la ENSEÑANZA PÚBLICA, escontra la llei liquidadora qu'el PP quier imponer y escontra la xestión de la Conseyería d'Educación del Gobiernu Asturianu

DAGTOS DE MATRÍCULA
Nesti cursu s'parecien claramente les consecuencies de la "crisis". Nos últimos años l'alumnáu medraba pero nesti curusu los efectos de la marcha de persones inmigrantes, l'aumentu de la emigración de la mocedá asturiana y la cayída de natalidá son palpables.

Llama l'atención como mengüen les matrícules en bachillertau, por mor del incrementu de les tases universitaries, el descensu de les beques y la falta d'oportunidaes llaborales con títulos superiores.

L'alumnáu de la conertada mengua un cahcu. De les 1.378 unidaes concertaes que siguíamos calteniendo con perres públiques, esti añu sólo se tenía la intención de suprimir 33. Esta supresión podría esplicar nun pequeña parte'l descensu de matrícula, si non fuere porque finalmente 23 d'elles (les que pertenecen a centros que segreguen por sesos) van siguir finaciaes con fondos públicos de manera provisional hasta 2.017. D'esti mou, si nun facemos ná pa evitalo, esti tipu de centros consolídase yá que l'aprobación de la LOMCE favorez tanto a la educación conertada que incluso va poder cedése suelu públicu pa la so construcción.

La rempuesta a por qué, pudiendo haber medrao l'alumnáu matriculáu apurando les ratios másimes por embargu, perdieron casi'l 4% del alumnáu podría tar nel derrumbe de los ingresos de les families trabayaoras. La educación privada nun ye de baldre anque disponga de subvención del conciertu -esa ya la principal selectividá social de la conertada- y nesti contestu dalgunes families nun puen asumir esos gastos.

AYUDES A LES FAMILIES
Aumenten los retayos yá que, a los del añu pasáu en beques de llibros o de comedor escolar (una familia de 3 miembros con unos ingresos añales de más de 15000 € nun tien derechu) hai qu'añedir la nueva tisoriada nel accesu al tresporte escolar que ta dexando ensin tresporte a cientos d'alumnos y alumnes de la zona rural 

PLANTILLES DOCENTES
L'alumnáu de la enseñanza pública globalmente caltiense pero les plantilles docentes mengüen un añu más por lo que sigue l'aumentu de la relación d'alumnos por profesor. 

Pocu más de 350 xubilaciones y 180 amortizaciones asina que l'empléu interín crez llevemente aumentando asina la tasa de temporalidá que yá ronda la cuarta parte de la plantlla. Amás la precariedá va a más y si yá l'añu pasáu les medies xornaes suponíen casi'l 30 % del total de vacantes ufiertaes, anguaño van ser un 36 %. A especialidaes cómo Llingua astuariana que yá sufríen esta precarización de manera estructural (nesti cursu 71% en primaria y 78 % en secundaria) sumir otres nes que la media xornada pasa a ser mayoritaria, por casu en EF o Filosofía superen el 66 % y en Música'l 80 %.

Alxudicaciones
por Convocatoria[1]
2012
2013
Total
½ xornada
Total
½  xornada
1819
537
2096
743
537
149
410
142
Total
2356
686
2506
885




[1] Les places alxudicaes incluyen sustituciones

CONTRA LOS RETAYOS VENGAN D'ONDE VENGAN
Dende conseyería quier dase una imaxe de resistencia a los retayos del PP pero faen un xuegu asemeyáu. Aprovechen les xubilaciones pa suprimir plantiya, afonden los retayos n'ayudes sociales, retrasen les sustituciones de profesoráu, precarizan les condiciones de trabayu, desmantelen la escuela rural, caltienen la ratio de 25 n'Infantil (aprovólo'l gobiernu de Cascos pero ellos nun lo echaron tras ) y si nun apuren más les ratios ye porque disponíen del marxe de maniobra que-yos apurría una de les relaciones más baxes alumnos/aula de tol estáu. 

A too esto hai qu'añedir les chambonaes nel procesu d'axudicación que provocó la esclusión d'un grupu de docentes por “erros informáticos” y el retrasu na convocatoria de places que los centros demandaben pa un empiezu de cursu con toles necesidaes cubiertes. 

Hai que: 
CALTENER LA ACTIVIDÁ NOS CENTROS, NES REDES SOCIALES Y NA CAI.
AUTOORGANIZACIÓN DEL PROFESORÁU COL RESTU DE LA COMUNIDÁ  EDUCATIVA.

L'exemplu:
EN BALEARES, UNA FUELGA INDEFINÍA Y UNA MANIFESTACIÓN HISTÓRICA DE MÁS DE 100.000 PERSONES AVÉRANOS A QUE ENTÁ NOS SOBREN FUERCES PA DA-YOS CARA.
 
 En castellano:
La situación actual demanda que este sea otro curso de movilizaciones contundentes en defensa de la enseñanza pública, contra la ley liquidadora que el PP quiere imponer y contra la gestión de la Consejería de Educación del Gobierno Asturiano.

DATOS DE MATRÍCULA 
En este curso se aprecian claramente las consecuencias de la "crisis". En los últimos años el alumnado crecía pero en este curo los efectos del retorno de personas inmigrantes, el aumento de la emigración de la juventud asturiana y la caída de natalidá se hacen evidentes.

Llama la atención el descenso de matrículas en bachillerato, probablemente consecuencia del incremento de las tasas universitarias, el descenso de las becas y la falta de oportunidades laborales para personas con títulos superiores.

El alumnado de la conertada baja significativamente. De las 1.378 unidades concertadas que seguíamos manteniendo con dinero público, este año sólo se tenía intención de suprimir 33. Esta supresión podría explicar en una pequeña parte el descenso de matrícula, si no fuera porque finalmente 23 de ellas (las que pertenecen a centros que segregan por sexos) seguirán recibiendo fondos públicos de forma provisional hasta 2.017. De este modo, si no hacemos nada para evitarlo, este tipo de centros se consolida ya que la aprobación de la LOMCE favorece tanto al aeducación conertada que incluso podrá ceder sulo público para su construcción.

La respuesta a por que, pudiendo haber aumentado el alumnado apurando las ratios máximas sin embargo, perdieron casi el 4% de alumnado podría estar en el desplome de ingresos de las familias trabajadoras. La educación privada no es gratuita aunque disponga de la subvención del concierto -esa es la principal selectividad social de la concertada- y en este contexto algunas familias ya no pueden asumir esos gastos.

CONTRA LOS RECORTES VENGAN DE DONDE VENGAN 
Desde consejería se quiere dar una imagen de resistencia a los recortes del PP pero hacen un juego parecido. Aprovechan las jubilaciones para suprimir plantilla, profundizan los recortes en ayudas sociales, retrasan las sustituciones de profesorado, precarizan las condiciones de trabajo, desmantelan la escuela rural, mantienen la ratio de 25 en Infantil (lo aprovó el gobierno de Cascos pero ellos no lo echaron atrás ) y si no apuran más las ratios es porque disponían del margen de maniobra que les proporcionaba una de las relaciones más bajas alumnos/aula de todo el estado. 

A todo esto hay que añadir las chapuzas en el proceso de adjudicación que ha provocado la exclusión de un grupo de docentes por “errores informáticos” y el retraso en la convocatoria de plazas que los centros demandaban para un comienzo de curso con todas las necesidades cubiertas. 

Este debe ser un nuevo curso de movilizaciones en defensa de la enseñanza pública, contra la ley liquidadora y contra la gestión de la consejería de educación del gobierno asturiano. Hay que mantener la actividad en los centros, en las redes sociales, en la calle. Impulsar la autoorganización de los y las docentes con el resto de la comunidad educativa como forma de resistencia. 

AYUDAS A LAS FAMILIAS 
Aumentan los recortes ya que a los del año pasado en becas de libros o de comedor escolar (una familia de 3 miembros con unos ingresos anuales de más de 15000 € no tiene derecho) hay que añadir el nuevo tijeretazo en el acceso al transporte escolar que está dejando sin transporte a cientos de alumnos y alumnas de la zona rural

PLANTILLAS DOCENTES 
El alumnado de la enseñanza pública globalmente se mantiene pero las plantillas docentes disminuyen un año más. El 2013/2014 será un nuevo curso de aumento de la relación de alumnos por profesor. 

Poco más de 350 jubilaciones y 180 amortizaciones así que el empleo interino crece levemente incrementando así la tasa de temporalidad que ya ronda la cuarta parte de la plantilla. Además la precariedad va a más y si ya el año pasado las medias jornadas suponían casi el 30 % del total de vacantes ofertadas, este año serán un 36 %. A especialidades cómo Llingua astuariana que ya sufrían esta precarización de manera estructural (en este curso 71% en primaria y 78 % en secundaria) se suman otras en las que la media jornada pasa a ser mayoritaria, por ejemplo en EF o Filosofía superan el 66 % y en Música el 80 %.

Adjudicaciones
por Convocatoria[1]
2012
2013
Total
½ jornada
Total
½  jornada
1819
537
2096
743
537
149
410
142
Total
2356
686
2506
885




[1] Las plazas adjudicadas incluyen sustituciones

CONTRA LOS RECORTES VENGAN DE DONDE VENGAN
Desde la Consejería de Educación del Gobierno Asturiano se quiere dar una imagen de resistencia a los recortes del PP pero hacen un juego parecido. Aprovechan las jubilaciones para suprimir plantilla, profundizan los recortes en ayudas sociales, retrasan las sustituciones de profesorado, precarizan las condiciones de trabajo, desmantelan la escuela rural y mantienen la ratio de 25 en infantil. A todo esto hay que añadir las chapuzas en el proceso de adjudicacion que ha provocado la exclusión de un grupo de docente por "errores informáticos" y el retraso de la convocatoria de plazas que los centros demandaban para un conmienzo de curso con todas las necesidades cubiertas.

Hay que: 
MANTENER LA ACTIVIDAD EN LOS CENTROS, EN LAS REDES SOCIALES Y EN LA CALLE.
AUTOORGANIZACIÓN DEL PROFESORADO CON EL RESTO DE LA COMUNIDAD EDUCATIVA.

El ejemplo:
EN BALEARES, UNA HUELGA INDEFINIDA Y UNA MANIFESTACIÓN HISTÓRICA DE MÁS DE 100.000 PERSONAS NOS DEMUESTRA QUE AÚN NOS SOBRAN FUERZAS PARA PLANTAR CARA.

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