14 de abril de 2011

El gobiernu y los sindicatos comparses tán de norabona: yá ta aprobáu'l reglamentu de los planes d'evaluación.

El reglamentu ye'l marcu normativu al que se tienen que suxetar los socesivos planes d'evaluación que l'alministración apruebe. Non concreta, namá establez los elementos a evaluar y les fases y secuencia del procedimientu.

Los planes d'evaluación van contemplar, ente otros, los parámetros: formación, función tutorial, participación en proyectos conxuntos de meyora o d'esperimentación, mayor dedicación, desempeñu de cargos directivos, menor absentismo, participación del personal docente na consecución d'oxetivos colectivos del centru y participación n'actividaes complementaries. El procedimientu resúmese nes siguientes fases: publicación del plan, adhesión, almisión, evaluación y resolvimientu.

¿Qué valoración faemos na Corriente Sindical d’Esquierda?
El Reglamentu ye un pasu más nel procesu de desregulación de derechos, individualización y jerarquización de les relaciones llaborales de los emplegaos y emplegaes públicos. Dende'l principiu refugamos esi cambéu y nesti momentu volvemos repitir esi refugu.
Conságrase la división nel colectivu docente qu'estableciera la Llei d'Evaluación d'avientu de 2009. La primer llínea de división ye la que dixebra al funcionariado de carrera, a quien va dirixíu'l plan, del funcionariado interín. Establez requisitos distintos pa firmantes y non firmantes del 2007. Unos percibir como antemano de magar, otros namá pueden aspirar a les cantidaes qu'estableza cada plan. Finalmente, el requisitu de 5 años d'antigüedá nel cuerpu tien que cumplise a 1 de xineru de 2010 y de nun ser asina, tendrán d'esperar a 1 de xineru de 2015.

La evaluación positiva ye un requisitu pal accesu al complementu. El complementu nun ye consolidable. Aportar al o se pierde en cada plan concretu. Aquellos y aquelles que suscribieron el compromisu d'adhesión y que vien percibiendo'l complementu dende'l 2007 xugar a una carta: la evaluación del primer plan. La evaluación efectuar la dirección del centru, la inspección supervisar y el conseyeru resuelve.

Cada plan concretu va establecer, cómo se mide cada parámetru, qué ponderación tien cada unu y a qué valoración considérase evaluación positiva, tamién establez la contraprestación económica. Esto ye, el reglamentu dexa la posibilidá de que, por casu, un plan estableza una evaluación positiva con 4 creitos de formación y un informe favorable respectu de dellos ítems con contraprestación de 1600 o 2500 euros según cuerpu y que'l plan del añu siguiente esixa un absentismo inferior al 2% y la realización de xeres fora del horariu y que la contraprestación sía de 500 €. Dellos aspeutos de los modelos andaluz, catalán o estremeñu pueden ser trasladables nesti marcu.

Esti ye'l camín de cambéu de les nueses relaciones llaborales. Una parte del salariu faise depender de la evaluación de el nuesu superiores xerárquicos, la sumisión a los criterios del equipu directivu como primer consecuencia rescampla. Los planes camuden y lóxicamente los requisitos van endurecese. Nada ye gratis, l'oxetivu ye la sagrada “productividá” midida según los criterios que cada gobiernu autonómicu decida. Evidentemente l'oxetivu inicial va ser introducir el sistema y pallo van facilitar la entrada, pero que naide se engañar, l'adhesión ye lo que-yos da fuerza y lo que nos estrema nos centros.

La situación que se abrir ye llamentable. Retayaos los nuesos salarios y con una regulación de plantiya que suprimió 300 puestos al entamu de cursu a la qu'hai qu'añedir siquier otros 200 de les baxes que nun se cubrir, agora pretenden invertir millones d'euros nel procesu de cambéu de les relaciones llaborales. Esti dineru va sirvir p'ameyorar la situación económica d'un sector a cuenta de empiorar les d'otru que nun puede o nun quier pasar pol aru. Esti dineru valdrá pa empeorar les nueses condiciones de trabayu y afondar nos retayos de personal.
¿Cuáles van ser les condiciones de trabayu de los non – firmantes?
Nun cabe dulda de qu'esti procesu afecta a tola plantiya de los centros educativos, tean na situación na que tean, porque supon un cambéu na manera d'actuar y rellacionase. Sicasí, la famosa romandela “van evaluanos a toos” nun ye cierta. Qu'a toos y toes evalúennos yá lo sabemos, esiste un cuerpu d'inspectores educativos que tien ési ente otros cometíos, pero la novedá qu'abre esti procesu ye que, a un sector de los docentes evalúase-yos pa decidir si cumplen ciertu patrón variable y definío pol gobiernu de vez y compensa-yos en tal casu con un complementu retributivo. La evaluación que define'l reglamentu espresar de la siguiente manera: El titular de la Dirección y de la Xefatura d'Estudios o Secretaria del centru nel que tenga destín la persona solicitante nel momentu d'efectuase la evaluación, van rellenar la ficha d'evaluación cola acreditación de los parámetros o indicadores establecíos al efeuto.

Pa ser evaluáu, antes va tenese que presentar solicitú y ser almitida. Poro, la evaluación a la que se refier el reglamentu ye ayena a los non-firmantes (o a los que nun tienen “derechu” a ella). El trabayador o trabayadora ensin someter a esta evaluación adicional ye por tantu tamién ayenu a les presiones adicionales. Nun tien de duldar sobre pidir una incapacidá temporal, solicitar una llicencia por matrimoniu o ausentase por enfermedá propia o d'una familiar si precisar porque son los sos derechos. Tamién los d'un firmante, ciertu, pero tou lo anterior ye absentismo. Nun tien porqué buscar la simpatía del equipu directivu evitando'l conflictu, l'equipu directivu nun decide sobre los sos retribuciones. En resume, nun tien porqué trate comprometíu o comprometida con tou aquello qu'entepase de les sos obligaciones, si facer, ye pola so voluntá y non poles presiones d'un complementu que vien y va.
¿Qué alternativa defender?
El modelu d'escuela pública pol que lluchamos correspúendese con unes determinaes condiciones de trabayu de los sos docentes.

De mano, defendemos la homologación retributiva col restu de comunidaes autónomes de la que refugamos amontar l'abanicu salarial ente docentes, eso esixe convertir el llamáu “complementu de productividá” nun complementu d'homologación que retribuya por igual a toos el trabayadores y trabayadores de la enseñanza. “Pa toos y toes y ensin contrapartíes llaborales” Unu de los argumentos que sofita esti procesu regresivu ye la necesidá d'ameyorar l'acción educativa, la formación de los docentes, la calidá del so trabayu. Frente a la jerarquización de les relaciones, la competitividá, la burocratización, la falsa meritocracia, defendemos la democratización de los centros docentes, el desenvolvimientu de proyectos d'innovación y meyora de la enseñanza basaos nel compromisu ya incentivaos con amenorgamientos horarios, la formación en tiempu de trabayu, la renovación de les plantiyes. A última hora, frente a la privatización progresiva de la enseñanza pública, llucha y resistencia.

 
Versión castellanu
EL REGLAMENTO DE EVALUACIÓN DOCENTE: otro paso más hacia la gestión empresarial de los centros educativos.
El gobierno y los sindicatos comparsas están de enhorabuena: ya está aprobado el reglamento de los planes de evaluación. 
El reglamento es el marco normativo al que se tienen que sujetar los sucesivos planes de evaluación que la administración apruebe. No concreta, únicamente establece los elementos a evaluar y las fases y secuencia del procedimiento. 
Los planes de evaluación contemplarán, entre otros, los parámetros: formación, función tutorial, participación en proyectos conjuntos de mejora o de experimentación, mayor dedicación, desempeño de cargos directivos, menor absentismo, participación del personal docente en la consecución de objetivos colectivos del centro y participación en actividades complementarias. El procedimiento se resume en las siguientes fases: publicación del plan, adhesión, admisión, evaluación y resolución.

¿Qué valoración hacemos en la Corriente Sindical d’Izquierda?
El Reglamento es un paso más en el proceso de desregulación de derechos, individualización y jerarquización de las relaciones laborales de los empleados y empleadas públicos. Desde el principio rechazamos ese cambio y en este momento volvemos a reiterar ese rechazo. 
Se consagra la división en el colectivo docente que estableciera la Ley de Evaluación de diciembre de 2009. La primera línea de división es la que separa al funcionariado de carrera, a quien va dirigido el plan, del funcionariado interino. Establece requisitos diferentes para firmantes y no firmantes del 2007. Unos lo perciben como anticipo desde entonces, otros sólo pueden aspirar a las cantidades que establezca cada plan. Finalmente, el requisito de 5 años de antigüedad en el cuerpo tiene que cumplirse a 1 de enero de 2010 y de no ser así, deberán esperar a 1 de enero de 2015. 
La evaluación positiva es un requisito para el acceso al complemento. El complemento no es consolidable. Se accede a el o se pierde en cada plan concreto. Aquellos y aquellas que suscribieron el compromiso de adhesión y que viene percibiendo el complemento desde el 2007 se la juegan a una carta: la evaluación del primer plan. La evaluación la efectúa la dirección del centro, la inspección la supervisa y el consejero resuelve. 
Cada plan concreto establecerá, cómo se mide cada parámetro, qué ponderación tiene cada uno y a qué valoración se considera evaluación positiva, también establece la contraprestación económica. Es decir, el reglamento permite la posibilidad de que, por ejemplo, un plan establezca una evaluación positiva con 4 créditos de formación y un informe favorable respecto de algunos ítems con contraprestación de 1600 o 2500 euros según cuerpo y que el plan del año siguiente exija un absentismo inferior al 2% y la realización de tareas fuera del horario y que la contraprestación sea de 500 €. Algunos aspectos de los modelos andaluz, catalán o extremeño pueden ser trasladables en este marco. 
Este es el camino de modificación de nuestras relaciones laborales. Una parte del salario se hace depender de la evaluación de nuestros superiores jerárquicos, la sumisión a los criterios del equipo directivo como primera consecuencia es evidente. Los planes cambian y lógicamente los requisitos se endurecerán. Nada es gratis, el objetivo es la sagrada “productividad” medida según los criterios que cada gobierno autonómico decida. Evidentemente el objetivo inicial será introducir el sistema y para ello facilitarán la entrada, pero que nadie se engañe, la adhesión es lo que les da fuerza y lo que nos divide en los centros. 
La situación que se abre es lamentable. Recortados nuestros salarios y con una regulación de plantilla que suprimió 300 puestos al inicio de curso a la que hay que añadir al menos otros 200 de las bajas que no se cubren, ahora pretenden invertir millones de euros en el proceso de modificación de las relaciones laborales. Este dinero servirá para mejorar la situación económica de un sector a costa de empeorar las de otro que no puede o no quiere pasar por el aro. Este dinero servirá para empeorar nuestras condiciones de trabajo y profundizar en los recortes de personal.
¿Cuáles serán las condiciones de trabajo de los no – firmantes?
No cabe duda de que este proceso afecta a toda la plantilla de los centros educativos, estén en la situación en la que estén, porque supone un cambio en la manera de actuar y relacionarse. Sin embargo, la famosa cantinela “nos van a evaluar a todos” no es cierta. Que a todos y todas nos evalúan ya lo sabemos, existe un cuerpo de inspectores educativos que tiene ése entre otros cometidos, pero la novedad que abre este proceso es que, a un sector de los docentes se les evalúa para decidir si cumplen cierto patrón variable y definido por el gobierno de turno y compensarles en tal caso con un complemento retributivo. La evaluación que define el reglamento se expresa de la siguiente manera: El titular de la Dirección y de la Jefatura de Estudios o Secretaria del centro en el que tenga destino la persona solicitante en el momento de efectuarse la evaluación, cumplimentarán la ficha de evaluación con la acreditación de los parámetros o indicadores establecidos al efecto. 
Para ser evaluado, antes se tendrá que presentar solicitud y ser admitida. Por tanto, la evaluación a la que se refiere el reglamento es ajena a los no-firmantes (o a los que no tienen “derecho” a ella). El trabajador o trabajadora no sometido a esta evaluación adicional es por tanto también ajeno a las presiones adicionales. No debe dudar sobre pedir una incapacidad temporal, solicitar una licencia por matrimonio o ausentarse por enfermedad propia o de una familiar si lo necesita porque son sus derechos. También los de un firmante, cierto, pero todo lo anterior es absentismo. No tiene porqué buscar la simpatía del equipo directivo evitando el conflicto, el equipo directivo no decide sobre sus retribuciones. En resumen, no tiene porqué verse comprometido o comprometida con todo aquello que exceda de sus obligaciones, si lo hace, es por su voluntad y no por las presiones de un complemento que viene y va.
¿Qué alternativa defender?
El modelo de escuela pública por el que luchamos se corresponde con unas determinadas condiciones de trabajo de sus docentes. 
Para empezar, defendemos la homologación retributiva con el resto de comunidades autónomas al tiempo que rechazamos incrementar el abanico salarial entre docentes, eso exige convertir el llamado “complemento de productividad” en un complemento de homologación que retribuya por igual a todos los trabajadores y trabajadoras de la enseñanza. “Para todos y todas y sin contrapartidas laborales” Uno de los argumentos que sustenta este proceso regresivo es la necesidad de mejorar la acción educativa, la formación de los docentes, la calidad de su trabajo. Frente a la jerarquización de las relaciones, la competitividad, la burocratización, la falsa meritocracia, defendemos la democratización de los centros docentes, el desarrollo de proyectos de innovación y mejora de la enseñanza basados en el compromiso e incentivados con reducciones horarias, la formación en tiempo de trabajo, la renovación de las plantillas. En definitiva, frente a la privatización progresiva de la enseñanza pública, lucha y resistencia.

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