21 de marzo de 2013

¡ASTURIES EN PIE! 
Marcha manifestación sábadu 23 de marzu.
18:30 hores Fátima (El Cerilleru, Xixón)

Comunicáu CSI:
Toes y toos tenemos derechu a un trabayu o una Renta Básica que nos dexe llevar una vida digna. L’Estáu tien de garantizar los derechos básicos de les persones: alimentos, melecines y salú, vivienda, educación y servicios sociales. Ye hora de repartir la riqueza, de recuperar los drechos sociales pa toes y toos y, cuantimás, el drechu de toles presones a vivir dignamente pol meru fechu de selo.

19 de marzo de 2013


CONCENTRACIÓN: xueves 21 de marzu, a les 10 de la mañana (al empar que ta aconceyada la Mesa Sectorial d'Educación)
C/Eduardo Herrera (Uviéu). Al llau del Calatrava.

15 de marzo de 2013

Documentu dirixíu a la Sra. Conseyera d’Educación, Cultura y Deportes

Anque tratamos los distintos problemes que-y afecten a la llingua asturiana en función de les distintes Etapes Educatives, hai delles cuestiones que tienen un calter xeneral y que constitúin una torga pal progresu del so afitamientu nos centros.

La inestabilidá del profesoráu
Ye ún de los principales problemes. Los docentes camuden cada cursu d’alumnáu y nun ven posibilidá de sacar alantre proyectos a mediu plazu nin compartilos con otros especialistes o departamentos. Esta inestabilidá crea tamién incertidume nes families, que tienen que matricular na asignatura a los fíos o fíes ensin conocer nunca al docente que va impartila. Pue vese la importancia d’esta cuestión viendo cómo n’aquellos centros onde por fortuna’l profesoráu se caltien per dellos años dase un aumentu del númberu de matricula- ciones nos primeros cursos a la par que se mantienen nos caberos.

Criación de la especialidá
La criación de la especialidá sedría un primer pasu pa “normalizar” la situación del profesoráu. Les sos places podríen formar parte de la plantiya y daríase pasu a los procesos normales d’accesu a la función pública docente, cola convocatoria d’oposiciones y l’axudicación definitiva a un centru determináu.

L’asturianu como llingua vehicular
L’enfotu na recuperación y desarrollu de la llingua asturiana (tamién esplícitu na Llei d’usu) debiera ser ún de los oxetivos de la Conseyería d’Educación y Cultura. Pensamos que nestos momentos, onde’l plurillingüismu ye’l proyectu más fomentáu nos centros educativos, l’asturianu y el gallego-asturiano deberíen tener un espaciu como llingües vehiculares en toles etapes educatives, contribuyendo asina de forma real al so usu normalizáu y faciéndoles salir del requexu zarráu que supón la clas d’Asturianu.

La oficialidá como garantía de la dignidá de la llingua asturiana
Col procesu vivíu de la que salió l’Anteproyectu de la nueva llei d’educación, que torgaba dafechu la presencia de la llingua nel sistema educativu, quedó evidente como enxamás que la falta d’oficialidá caltién al asturianu siempre nuna situación de desprotección que-y torga garantizar los derechos de la so comunidá de falantes. Creemos que nun ye abondo un “status especial” que se camude en función de quien tea gobernando en cada momentu, sinón que lo que correspuende ye impulsar una reforma estatutaria qu’empobine pa la oficialidá. Esti impulsu tendría que ser l’enfotu de la Conseyera d’Educación y Cultura.

L’asturianu na Etapa d’Infantil
El principal problema na Etapa d’Infantil ye que nun se ta ufiertando a les families la posibilidá de dar asturianu. Anque hai delles escueles onde s’imparte l’asignatura, especial- mente nos CRAs, nun s’acaba de normalizar la situación, dexando en condiciones de desigualdá a les families que reclamen el mesmu derechu nos centros onde matriculen a los sos neños y neñes. Creemos que la ufierta debiera ser obligatoria cumpliéndose asina l’artículu 10.1 de la Llei d’usu y promoción que fala de tolos niveles y graos de la enseñanza.

L’asturianu na Etapa de Primaria
En Primaria meyoraría enforma la situación de l’asignatura de Llingua en cuantes se solucionara’l problema de la estabilidá del profesoráu. Una situación d’igualdá de condiciones col restu de docentes daría pie al desarrollu d’actividaes y proyectos de fomentu del asturianu.

Otru problema a solucionar ye la segregación del alumnáu en función de les alternatives qu’ésti escueya. Nos centros onde se configuren los cursos de forma que se xunten na mesma clase tolos que dan asturianu y n’otra tolos que nun lo dan xenera la percepción nes families qu’hai clases onde tienen más hores pa les materies “importantes” y otres onde non. Al nun haber alternatives curriculares al asturianu, eses hores xeneraes en clases onde naide da Llingua conviértense en dellos casos en hores de recuperación y avance de materies troncales.

De cara al futuru y si entra en vigor la nueva Llei d’Educación, esmoleznos como colectivu la forma en que va ufiertase l’asignatura d’Asturianu. Nun queremos que se reproduza la situación vivida agora na Secundaria y nel Bachilleratu, onde na práctica hai una competencia en condiciones de desigualdá.

Reivindicamos un status que fomente la matriculación en Llingua y que favoreza l’usu y la presencia normalizada na vida ordinaria de los centros.

L’asturianu na ESO y Bachilleratu
Na Educación Secundaria Obligatoria y nel Bachilleratu ún de los problemes principales ye’l de la desixencia de ratios mínimes pa impartir l’asignatura, que, anque fueren anulaes polos tribunales, siguen tando en vigor en bien de centros.

D’otru llau, el fechu de que na ESO l’asturianu compita con otres asignatures, xeneralmente segundos idiomes con muncha más promoción y prestixu social por nun falar de la percepción de la so supuesta “utilidá”, déxalu nuna situación de clara inferioridá, especialmente en 4u.

Por si fuera poco, topámonos en dellos centros con casos perclaros de “secuestru d’alumnos”, que son sacaos, yá entamáu’l cursu va delles selmanes, pa metelos en clases de refuerzu o incluso, y esto ye lo más escandaloso, n’otres asignatures más necesitaes de matrícula.

No que toca al profesoráu, el fechu de qu’esti tea integráu, siguien- do un criteriu como mínimo chocante, nel departamentu docente de Llingua Castellana, fai que n’abondes ocasiones nin el profesoráu se sienta amparáu y/o representáu por esi departamentu, nin que’l propiu departamentu se crea na obligación de facelo, llegando en bien de casos a situaciones incómodes que pa nada contribúin a la calidá docente. Nesi sen, la criación del departamentu específicu de Llingua Asturiana, con voz propia y en pie d’igualdá colos demás departamentos nes CCP de los IES, ye una urxencia inaplazable.

En Bachilleratu topámonos cola situación paradóxica de que los alumnos qu’escueyen l’asignatura de Llingua Asturiana ven cómo la mesma nun computa na ponderación de la media académica pa la PAU, polo que ye una torga evidente pa que puean escoyela los alumnos que quieren optar a carreres universitaries con una alta nota de corte. Al mesmu tiempu, resulta inaceptable que la propia materia nun s’ufierte na PAU, cosa absolutamente inxustificable dende cualisquier puntu de vista.

P’acabar, y anque yá ta mentao nos primeros párrafos d’esti testu cuando se fala de la necesidá de sacar l’asignatura d’asturianu o gallego-asturiano del contestu esclusivu y escluyente de l’asignatura de dos hores selmanales pa pasar a ser llingua vehicular d’otres materies de conocimientu, entendemos que ye indispensable nos IES plantegase en serio y d’una vez la criación de centros billingües, como yá los hai de castellán-inglés y castellán-francés, onde l’asturianu seya l’idioma en que s’impartan parte de les asignatures.

Asamblea de Docentes de Llingua Asturiana y Gallego-Asturiano.

Uvieo, 14 de marzu del 2013
A l'atención de tol profesoráu:
Como bien sabes, la cuestión de la llamada "carrera profesional" ye un asuntu que, por periodos, está más o menos presente na nuesa realidá dende va años y qu'afecta seriamente a la nuesa unidá como colectivu de trabayadores.
La Corriente Sindical d'Izquierdes opúsose al procesu dende'l so entamu por una serie de razones que te recordamos darréu:
  • Ye un complementu d'accesu llindáu. El profesoráu interín y los funcionairos y funcionaries de carrera que nun tengan 5 años de antigüedá nel Prinicipáu d'Asturies tán escluyíos pola mesma Llei d'incentivos de la función docente.
  • Ye un complementu qu'afonda la dixebra salarial entre cuerpos.
  • Es un complemento venceyáu a la superación d'una evaluación por parte de los nuesos superiores xerárquicos. Na fase actual, tal superación ye inmediata pero tarde o aína, esta alministración o la que pueda venir, va utilizar la capacidá que-y otorga un complementu condicional pa imponer nueves obligaciones, llindar l'autonomía del exerciciu de la docencia y sustituyir la necesaria cooperación ente docentes o ente centros pola competitividá.
Por too ello y en aracon vista de recomponer la necesaria unidá tendiento pontes ente cobrantes y non cobrantes, empecipiamos una campaña de recoyida de firmes col siguiente oxetivu:
Que se derogue la Llei del Principáu d'Asturies 6/2009 de 29 d'avientu d'Evaluación de la Función Docente y sus Incentivos y que les cantidaes presupuestaes pal pagu de los incentivos económicos venceyaos a la evaluación positiva de la función docente s'empleguen pa consolidadr una medra salarial  d'igual cuantía pa tol profesoráu, independientemente del cuerpu de pertenencia y de la condición de funcionariu de carrera o interín.
Si ente toos y toes consiguimos recoyer un númberu significativu de firmes y qu'estes reivindicaciones fueren aceptaes, entós podríen implicar amenorgamientu del importe actual del complementu. Dicimos actual porque l'importe ponse en cada plan concretu, esto ye, tá abiertu a la discrecionalidá de la alministración. Esto nun te tendría que facer duldar, pensar qu'el complementu nunca va llegar a tener contraparties ye vivir nun espeyismu, la realidá va imponese, meyor va ser (como colectivu pero tamién dende una óptica individual), tener un complementu consolidáu qu'unu, agora un poco mayor, pero condicional.

Si tás d'alcuerdu robla en:
Robla equí pola homologación retributiva pa tol profesoráu
A la atención del todo el profesorado:
Como bien sabes, la cuestión de la llamada "carrera profesional" es un asunto que, por periodos, está más o menos presente en nuestra realidad desde hace años y afecta seriamente a nuestra unidad como colectivo de trabajadores y trabajadoras.
La Corriente Sindical d'Izquierdes se opuso al proceso desde su inicio por una serie de razones que brevemente te recordamos:
  • Es un complemento de acceso limitado. El profesorado interino y los funcionairos y funcionarias de carrera que no tengan 5 años de antigüedad en el Prinicipado de Asturias están excluidos por la propia ley de incentivos de la función docente.
  • Es un complemento que profundiza la brecha salarial entre cuerpos.
  • Es un complemento vinculado a la superación de una evaluación por parte de nuestros superiores jerárquicos. En la fase actual, tal superación es inmediata pero tarde o temprano, esta administración o la que pueda venir, utilizará la capacidad que le otorga un complemento condicional para imponer nuevas obligaciones, limitar la autonomía del ejercicio de la docencia y sustituir la necesaria cooperación entre docentes o entre centros por la competitividad
Por todo ello y en aras de recomponer la necesaria unidad tendiento puentes entre cobrantes y no cobrantes, iniciamos una campaña de recogida de firmas con el siguiente objetivo: 
Que se derogue la Ley del Principado de Asturias 6/2009 de 29 de diciembre de Evaluación de la Función Docente y sus Incentivos y que las cantidades presupuestadas para el pago de los incentivos económicos vinculados a la evaluación positiva de la función docente se utilicen para consolidadr un incremento salarial de igual cuantía para todo el profesorado, independientemente del cuerpo de pertenencia y de la condición de funcionario de carrera o interino.
Si entre todos y todas conseguimos recoger un número significativo de firmas y que estas reivindicaciones sean aceptadas, entonces la consecuencia podría ser una reducción del importe actual del complemento. Decimos actual porque el importe se fija en cada plan concreto, es decir, está abierto a la discrecionalidad de la administración. Esto no debería hacerte dudar, pensar que el complemento nunca llegará a tener contrapartidas es vivir en un espejismo, la realidad se impondrá, mejor será (como colectivo pero también desde una óptica individual), tener un complemento consolidado que uno, ahora un poco mayor, pero condicional.

Si estás de acuerda firma en:
Firma aquí por la homologación retributiva para el profesorado

14 de marzo de 2013

El 14 de febreru publicóse la tercer entrega de la LOMCE. Hai dellos cambeos con respectu al segundu borrador que merecen la pena destacar.
  • Incluyir nel Art 1 un nuevu principiu “la llibertá d'enseñanza y de creación de centru docente” que xube de derechu a principiu inspirador del sistema educativu español.
  • El tercer bloque d'asignatures pasa a llamase de llibre configuración autonómica (antes “d'especialidá”)
  • Nes Comunidaes Autónomes con llingua oficial los alumnos y alumnes “van poder tar esentos de cursar o de ser evaluaos de dicha área nes condiciones establecíes na normativa autonómica correspondiente”. La llingua oficial de la comunidá baxa a la categoría de susceptible de ser non-obligatoria o non-evaluable si'l gobiernu de la comunidá asina la considera.
  • La Llingua asturiana atopa'l so acomodu llegal na LOMCE “Aquelles Comunidaes Autónomes nes qu'esistan llingües non oficiales que gocen de protección llegal van ufiertar, nel so casu, nel bloque d'asignatures de llibre configuración autonómica, nos términos que determine la so normativa reguladora.”
  • Modifícase'l calendariu d'implantación. La nueva redacción ye la siguiente: “van enllantar al primer cursu escolar qu'empiece trescurríos catorce meses dende la publicación d'esta llei orgánica”.
Esta postrera midida yá s'antemanara cola publicación de la memoria económica. El retrasu achácase a una mala previsión inicial de los gastos directos d'implantación que, de 60 millones de € iniciales, pasen a 408. Paez que nos sos cálculos nun tuvieron en cuenta de que al estremar los itinerarios dende 3º d'ESO precisaben más profesores y más instalaciones pa grupos más amenorgaos, y eso encarez la enseñanza. Probablemente la estimación inicial partía de la disposición adicional, suprimida nel segundu borrador, que dexaba la flexibilidá absoluta na reordenación d'efectivos, treslladando profesoráu ente especialidaes y ente cuerpos. Per otra parte, l'itinerariu de la Formación Profesional Básica, al ser una enseñanza obligatoria tendría de podese cursar en tolos institutos, seyan rurales o urbanos, con enseñances de FP o non, públicos o privaos. Gran parte del sobrecostu sería achacable a una medría de los fondos destinaos a conciertos cola enseñanza privada.
A los gastos directos habría qu'añedir otros denominaos “indirectos” motivaos pola medría del alumnáu que permaneza escolarizáu. Plantegen distintos escenarios que podríen significar según 3 hipótesis: 50 millones de € pa baxar l'abandonu al 20%; 334 millones pal 15%; y 927 millones pal 7,5%. Estos últimos gastos tendríen de ser asumíos poles autonomíes.

Según esta esplicación del retrasu, nesti contestu d'amenorgamientu del gastu públicu, nin el ministeriu nin les autonomíes tendríen fondos p'asumir los gastos d'implantación y tendríen qu'esperar a momentos más aparentes. De toes formes resulta discutible qu'ésta sía la única razón, cuando'l sobrecostu total d'implantación de la LOMCE nel casu más estremu (directos = 408 ya indirectos = 927) nun representa nin la metá del retayu presupuestariu de namás un cursu académicu deriváu del decretu de marzu de 2012. (el mesmu ministeriu envaloraba l'aforru en 3000 millones añales) Sospriende que nos cálculos nun se tenga en cuenta'l retayu nel gastu n'universidaes que se va derivar de la LOMCE, unu de los oxetivos de la llei. El gastu mediu por estudiante y cursu varia según niveles, nel bachilleratu supon 7000 € , 8000 € na FP y 10000 na Universidá. Una parte d'esi gastu ye financiáu poles families y la propuesta neolliberal pasa por amenorgar el financiamientu directu del estáu en tolos niveles pos-obligatorios pero pel momento la mayor parte ye de financiamientu públicu asina que los itinerarios formativos que favorecería la LOMCE supondríen una medría del gastu non-universitariu pero un enorme amenorgamientu del gastu n'Universidaes. Sicasí esti aforru sería al mediu plazu pos l'axuste n'Universidá nun ye tan inmediatu como nos niveles non-universitarios, nun se suprime una facultá asina d'esa forma, d'un cursu pa otru, un grupu de bachilleratu sí, un ciclu formativu tamién.

P'atopar una esplicación tenemos que sumar a les sos duldes sobre viabilidá económica al curtiu plazu, el desgaste políticu del ministru Wert, enfrentáu a les movilizaciones contra los retayos y contra la llei y que se convirtió nel ministru peor valoráu nel barómetru del CIS. Probablemente haya quien piense nel PP, qu'esta llei precisa un gobiernu recién salíu de les urnes, un nuevu ministru y sobremanera, más disponibilidá de fondos pa facer frente a una aventura económica que son incapaces d'evaluar. Voluntá d'enllantar la LOMCE tienen, non cabo dulda, porque ye una fonda reforma ideolóxica de la enseñanza, lo que nun vemos con tanta claridá ye la táctica concreta que quieren siguir, ellos tampoco.

Baxar documentu

Versión castellanu
Y TODAVÍA HAY MÁS: TERCER BORRADOR DE LA LOMCE Y MEMORIA ECONÓMICA
El 14 de febrero se publicó la tercera entrega de la LOMCE. Hay algunas modificaciones  con respecto al segundo borrador que merecen la pena destacar. 
  • Se incluye en el Art 1 un nuevo principio “la libertad de enseñanza y de creación de centro docente” que asciende de derecho a principio inspirador del sistema educativo español. 
  • El tercer bloque de asignaturas pasa a llamarse de libre configuración autonómica (antes “de especialidad” ) 
  • En las Comunidades Autónomas con lengua oficial los alumnos y alumnas “podrán estar exentos de cursar o de ser evaluados de dicha área en las condiciones establecidas en la normativa autonómica correspondiente”. La lengua oficial de la comunidad desciende a la categoría de susceptible de ser no-obligatoria o no-evaluable si el gobierno de la comunidad así lo considera. 
  • La Llingua asturiana encuentra su acomodo legal en la LOMCE “Aquellas Comunidades Autónomas en las que existan lenguas no oficiales que gocen de protección legal las ofertarán, en su caso, en el bloque de asignaturas de libre configuración autonómica, en los términos que determine su normativa reguladora.” 
  • Se modifica el calendario de implantación. La nueva redacción es la siguiente: “se implantarán al primer curso escolar que comience transcurridos catorce meses desde la publicación de esta ley orgánica”.
Esta última medida ya se había anticipado con la publicación de la memoria económica. El retraso se achaca a una mala previsión inicial de los gastos directos de implantación que, de 60 millones de € iniciales, pasan a 408. Parece que en sus cálculos no tuvieron en cuenta de que al dividir los itinerarios desde 3º de ESO necesitaban más profesores y más instalaciones para grupos más reducidos, y eso encarece la enseñanza. Probablemente la estimación inicial partía de la disposición adicional, suprimida en el segundo borrador, que permitía la flexibilidad absoluta en la reordenación de efectivos, trasladando profesorado entre especialidades y entre cuerpos. Por otra parte, el itinerario de la Formación Profesional Básica, al ser una enseñanza obligatoria debería poderse cursar en todos los institutos, sean rurales o urbanos, con enseñanzas de FP o no, públicos o privados. Gran parte del sobrecoste sería achacable a un incremento de los fondos destinados a conciertos con la enseñanza privada.

A los gastos directos habría que añadir otros denominados “indirectos” motivados por el incremento del alumnado que permanezca escolarizado. Plantean distintos escenarios que podrían significar según 3 hipótesis: 50 millones de € para bajar el abandono al 20%; 334 millones para el 15%; y 927 millones para el 7,5%. Estos últimos gastos deberían ser asumidos por las autonomías.

Según esta explicación del retraso, en este contexto de reducción del gasto público, ni el ministerio ni las autonomías tendrían fondos para asumir los gastos de implantación y tendrían que esperar a momentos más propicios. De todas formas resulta discutible que ésta sea la única razón, cuando el sobrecoste total de implantación de la LOMCE en el caso más extremo (directos = 408 e indirectos = 927) no representa ni la mitad del recorte presupuestario de un sólo curso académico derivado del decreto de marzo de 2012. (el propio ministerio estimaba el ahorro en 3000 millones anuales) Sorprende que en los cálculos no se tenga en cuenta el recorte en el gasto en universidades que se derivará de la LOMCE, uno de los objetivos de la ley. El gasto medio por estudiante y curso varía según niveles, en el bachillerato supone 7000 € , 8000 € en la FP y 10000 en la Universidad. Una parte de ese gasto es financiado por las familias y la propuesta neoliberal pasa por reducir la financiación directa del estado en todos los niveles pos-obligatorios pero de momento la mayor parte es de financiación pública así que los itinerarios formativos que favorecería la LOMCE supondrían un incremento del gasto no-universitario pero una enorme reducción del gasto en Universidades. No obstante este ahorro sería a medio plazo pues el ajuste en Universidad no es tan inmediato como en los niveles no-universitarios, no se suprime una facultad así como así, de un curso para otro, un grupo de bachillerato sí, un ciclo formativo también. 

Para encontrar una explicación tenemos que sumar a sus dudas sobre viabilidad económica a corto plazo, el desgaste político del ministro Wert, enfrentado a las movilizaciones contra los recortes y contra la ley y que se ha convertido en el ministro peor valorado en el barómetro del CIS. Probablemente haya quien piense en el PP, que esta ley necesita un gobierno recién salido de las urnas, un nuevo ministro y sobre todo, más disponibilidad de fondos para hacer frente a una aventura económica que son incapaces de evaluar. Voluntad de implantar la LOMCE tienen, no cabe duda, porque es una profunda reforma ideológica de la enseñanza, lo que no vemos con tanta claridad es la táctica concreta que quieren seguir, ellos tampoco.

6 de marzo de 2013

¡ASTURIES EN PIE! 
Marcha manifestación el sábadu 9 de marzu 
18:30 h. Pza. del Vaticano, edificiu social. Avilés

Comunicáu CSI:

Toes y toos tenemos derechu a un trabayu o una Renta Básica que nos dexe llevar una vida digna. L’Estáu tien de garantizar los derechos básicos de les persones: alimentos, melecines y salú, vivienda, educación y servicios sociales. Ye hora de repartir la riqueza, de recuperar los drechos sociales pa toes y toos y, cuantimás, el drechu de toles presones a vivir dignamente pol meru fechu de selo.

5 de marzo de 2013


CONCENTRACIÓN POLA DIGNIDÁ DEL ASTURIANU NEL SISTEMA EDUCATIVU
Xueves 7 de Marzu
Plaza La Escandalera (Uviéu)
18:30 hores.