11 de enero de 2011

Esti nuevu añu promete marcar un antes y un dempués nel sistema de prestaciones por xubilación. Pal profesoráu de la enseñanza pública trés son los cambeos fundamentales.

1. Hasta anguaño los docentes teníamos el derechu a la xubilación antemanada con 15 años de serviciu ininterrumpíu y 60 años cumplíos nel cursu académicu. El retiru taba incentiváu por dos víes: un pagu únicu según edá y años de serviciu y la medría de los años de cotización na diferencia ente 65 y los cumplíos na fecha de xubilación. Dende l'aprobación de la LOGSE esti derechu foi prorrogándose hasta la última llei orgánica (LOE) que lo prorrogó hasta la fecha culminación del so desenvolvimientu: 2011. A partir del cursu lectivu actual el derechu dexa d'esistir: acabáronse les xubilaciones antemanaes docentes.

2. El Real Decreto-llei 13/2010, de 3 d'avientu, d'actuaciones nel ámbitu fiscal, llaboral y liberalizadoras pa fomentar la inversión y la creación d'empléu” establez la integración de los funcionarios de nuevu ingresu nel Réxime Xeneral de la Seguridá Social”. Esto ye, MUFACE y el réxime de clases pasives declarar a escastar. Los compañeros y compañeres de nuevu ingresu nun van poder aportar a la xubilación antemanada pal funcionariado (60 años cumplíos y 30 de serviciu) nin-yos va ser d'aplicación l'haber regulador del réxime de clases pasives. L'haber regulador establezse añalmente nos PGE ente que la base reguladora de la SS ye una media de les bases de cotización de los últimos años trabayaos. La impresión ye que se tiende a la desapaición definitiva de Muface nel mediu plazu.

3. El gobiernu ta preparando una reforma global del sistema de pensiones qu'en resume consiste n'aumentar la edá voluntaria de xubilación a los 67 años y amenorgar la cuantía de la pensión. Esto postreru espresaríase por un aumentu de los años necesarios p'aportar a dereches a pensión contributiva de 15 a 20 años, un amenorgamientu de los porcentaxes per años trabayáu llevando a 41 años el 100% de la base reguladora y una medría del periodu de cálculu de la base reguladora que pasaría de los 15 años actuales a 20 pero col oxetivu esplícitu de llevalo a tola vida llaboral.

Toes estes midíes preséntense como progresistes, nun claru insultu a la intelixencia, y col argumentu de garantizar les pensiones del futuru. Lo qu'escuende esta simplez ye l'intentu d'estremar a la clase trabayadora metiendo'l mieu nel cuerpu. No fondero, l'oxetivu ye claru y va na llínea empecipiada polos gobiernos conservadores o socialdemócrates d'amenorgar los salarios directos, indirectos y diferíos y de facilitar los despidos y la precariedá. Esa ye la receta del sistema capitalista pa salir de la crisis, impulsar un nuevu ciclu de ganancies pa los de siempre, que termine con una nueva recesión que volverán pagar los de siempre.

El gobiernu nun tien nenguna voluntá de vencer. Si consiguen salise cola suya, van venir a por más. Namás la movilización contundente puede modificar la correlación de fuerces. Participa de les movilizaciones que se convoquen, próxima cita: 25 de xineru a les 19:00 h., na Plaza del Humedal (Xixón)


Versión castellanu
¿QUÉ PASA CON LA JUBILACIÓN DOCENTE?

Este nuevo año promete marcar un antes y un después en el sistema de prestaciones por jubilación. Para el profesorado de la enseñanza pública tres son los cambios fundamentales.

1. Hasta este año los docentes teníamos el derecho a la jubilación anticipada con 15 años de servicio ininterrumpido y 60 años cumplidos en el curso académico. El retiro estaba incentivado por dos vías: un pago único según edad y años de servicio y el incremento de los años de cotización en la diferencia entre 65 y los cumplidos en la fecha de jubilación. Desde la aprobación de la LOGSE este derecho fue prorrogándose hasta la última ley orgánica (LOE) que lo prorrogó hasta la fecha culminación de su desarrollo: 2011. A partir del curso lectivo actual el derecho deja de existir: se acabaron las jubilaciones anticipadas docentes.

2. El “Real Decreto-ley 13/2010, de 3 de diciembre, de actuaciones en el ámbito fiscal, laboral y liberalizadoras para fomentar la inversión y la creación de empleo” establece la “integración de los funcionarios de nuevo ingreso en el Régimen General de la Seguridad Social”. Esto es, MUFACE y el régimen de clases pasivas se declara a extinguir. Los compañeros y compañeras de nuevo ingreso no podrán acceder a la jubilación anticipada para el funcionariado (60 años cumplidos y 30 de servicio) ni les será de aplicación el haber regulador del régimen de clases pasivas. El haber regulador se establece anualmente en los PGE mientras que la base reguladora de la SS es una media de las bases de cotización de los últimos años trabajados. La impresión es que se tiende a la desaparición definitiva de Muface en el medio plazo.

3. El gobierno está preparando una reforma global del sistema de pensiones que en síntesis consiste en aumentar la edad voluntaria de jubilación a los 67 años y reducir la cuantía de la pensión. Esto último se expresaría por un incremento de los años necesarios para acceder al derecho a pensión contributiva de 15 a 20 años, una reducción de los porcentajes por años trabajado llevando a 41 años el 100% de la base reguladora y un incremento del periodo de cálculo de la base reguladora que pasaría de los 15 años actuales a 20 pero con el objetivo explícito de llevarlo a toda la vida laboral.

Todas estas medidas se presentan como progresistas, en un claro insulto a la inteligencia, y con el argumento de garantizar las pensiones del futuro. Lo que esconde esta simpleza es el intento de dividir a la clase trabajadora metiendo el miedo en el cuerpo. En el fondo, el objetivo es claro y va en la línea iniciada por los gobiernos conservadores o socialdemócratas de reducir los salarios directos, indirectos y diferidos y de facilitar los despidos y la precariedad. Esa es la receta del sistema capitalista para salir de la crisis, impulsar un nuevo ciclo de ganancias para los de siempre, que termine con una nueva recesión que volverán a pagar los de siempre.

El gobierno no tiene ninguna voluntad de ceder. Si consiguen salirse con la suya, vendrán a por más. Sólo la movilización contundente puede modificar la correlación de fuerzas. Participa de las movilizaciones que se convoquen, próxima cita: 25 de enero a las 19:00 h., en la Plaza del Humedal (Xixón)

0 comentarios :

Publicar un comentario