21 de octubre de 2013

Vienres 25 d’ochobre a les 17 h. na Plaza de la Escandalera - Uvéu
Nós nun tenemos un res que cellebrar
Dende la CSI, facemos un llamáu a participar na concentración "a tola ciudadanía y a los diferentes coleutivos en llucha escontra les privatizaciones, los despidos, los retayos y la estafa que llamen crisis". De 17 a 19 h. na Plaza la Escandalera "la plaza de l’Asturies real frente a la falsa Asturies que pretenden escenificar pa ocultar la nuesa situación real, la de los 100.000 parados, los cierres d’empresas y la liquidación de Caxastur, los retayos en sanidá, educación, servicios sociales, y un llargu etc".

Porque nos nun tenemos un res que cellebrar, pero muncho que dicir.

Vemonos na cai.
Más info: CSI Asturies

10 de octubre de 2013

EL PP AUTOENMIENDA LA LOMCE PA ENDURECERLA. EL 24 D'OCHOBRE A LA FUELGA
El procesu de tramitación de la LOMCE ta entrando na so fase final. El pasáu xueves 26 de setiembre votáronse les enmiendes plantegaes al testu. Depués de la aprobación nel Congresú va ser unviada al Senáu, onde tmaién van tener que revisala. La so aprobación definitiva podría producise a finales del payares o entamu d'avientu.

les novedaes del nuevu testu de la llei tres esti trámite son les que aporta'l grupu del Partíu Popular y dalgunes de los partíos de la derecha como Foro o UPyD, les más significatives son les siguientes:

1. Axentes privaos na educación pública.
Los docentes de la enseñanza privada van poder dicir si un alumnu o alumna pasa a la siguiente etapa de sus estudios, de la Secundaria al Bachilleratu o d'esti a la Universidá. Hasta agora yeren los funcionarios de carrera los únicos que podíen correxir pruebes d'accesu como la selectividá. En su dictamen, el Consyu del Estáu yá reprochó al Gobiernu que la evaluación de les reválides "nun se dicen si se van a executar por profesores del sistema públciu, por profesores contrataos o por empreses privaes". Agora too queda esclariao.

2. Suelu regalao de baldre a empreses privaes.
Autorízase a les Comunidaes Autónomes a convocar concursos públicos pa ceder suelu públicu pa la construcción y xestión de colexos concertaos. Esto ye un vezu na comunidá de Madrid na qu'hai fechos 90 centros privaos en suelu públicu, aprovechando los resqueicios llegales que-yos dexó l'anterior llei educativa del gobiernu del PSOE. Agora ye institucionlízase y consolídase. Los centros qu'estremen a neños y neñes nes aules, trataos yá n'igualdá, van poder recibir igualmente suelu públicua pa facer les sos instalaciones.

3. Docentes contrataos a deu.
Les enmiendes abren camín pa la contratación de profesoráu nativu pa llingues foriatos al marxe de los mecanismos  d'accesu a la función pública docente. Otra vuelta, se trata d'una llegalización de les práctiques duldoses de la Comunidá de Madrid.

4. Notes a los directores polos resultaos del so alumnáu.
Caltiénense los procesos del director como un responsable del personal, d'un conseyu escolar desaposiáu de les sos funciones decisories y acéptase la enmienda d'UPyD del artículu 136 de la LOMCE que permitiría renovar el so cargu a un director tres una evaluación previa que tenga en cuenta los resultaos del alumanáu del cetnru nes pruebes esternes.

5. El profesoráu como autoridá pública.
Otra de les enmiendes aceptaes a propuesta d'UPyD contempla que s'incluya al profesoráu cono autoridá pública. Na práctica esta midía yá ta enllantada en dalgunes c Comunidades Autónomes del PP y n'Asturies AMPE y la derecha tuvieron tiempu faciendo demagoxa con esto hasta que lo consiguieron. Lo que se fai ye xudicializar los problemes de convivencia nes aules envede atayar les causes del problema.

6. Un bachilleratu menos.
Xúntense los Bachilleratos d'HUmanidaes y Ciencies Sociales pa según el PP "aprovechar las ventajas de los centros desde un punto de vista organizativo" La realidá ye otra, trátase d'una despaición mal disimulada del Bachilleratu de Ciencies Sociales yá que les meteries troncales del nuevu pasen a ser les d'Humanidaes. Vuélvese entóncenes a la vieya disyuntiva de Ciencies o Lletres y los estudios de Bachilleratu con esta midida faense un pocu más áridos pa dellos estudioantes.

7. La educación nun tien por qué ser un serviciu públciu.
El PP afonda na so cruzada ideolóxica. Alcen el supuestu derechu qu'asisten a determinaes families a la elección d'un centru conforme a les sos preferencies relixoses o ideolóxiques a la categoría de principiu educativu. Redefinen el sistema educativu como'l conxuntu d'axentes públicos y privaos que "desenvuelven funciones de regulación, financiación o de prestación de servicios pal exerciciu del drechu a la educación". Yá nun hai mención al "SERVICIU PÚBLICU EDUCATIVU" el derechu a la educación podría ser un serviciu dáu por axentes privaos.

¡A LA FUELGA!
Escontra esto ye colo qu'hai qu'engarrase como demuestren dende Baleares, la unidá y la resistencia de tola comunidá educativa frente a los retayos. El  24 d'ochobre hai plantegada una nueva fuelga estatal en tola enseñanza pública que sofiten organizaciones de docentes, de pas y mas y estudiantes. Nun puedes permancer impasible o mirando pa otru llau repitiendo'l mantra "nun sirve pa ná" mientres dinamiten a estazón lo que queda de la enseñanza públcia, anque solo seya por dignidá, el 24 d'ochobre para.

3 de octubre de 2013

La situación actual pide qu'esti seya otru cursu de movilizaciones contundentes na defensa de la ENSEÑANZA PÚBLICA, escontra la llei liquidadora qu'el PP quier imponer y escontra la xestión de la Conseyería d'Educación del Gobiernu Asturianu

DAGTOS DE MATRÍCULA
Nesti cursu s'parecien claramente les consecuencies de la "crisis". Nos últimos años l'alumnáu medraba pero nesti curusu los efectos de la marcha de persones inmigrantes, l'aumentu de la emigración de la mocedá asturiana y la cayída de natalidá son palpables.

Llama l'atención como mengüen les matrícules en bachillertau, por mor del incrementu de les tases universitaries, el descensu de les beques y la falta d'oportunidaes llaborales con títulos superiores.

L'alumnáu de la conertada mengua un cahcu. De les 1.378 unidaes concertaes que siguíamos calteniendo con perres públiques, esti añu sólo se tenía la intención de suprimir 33. Esta supresión podría esplicar nun pequeña parte'l descensu de matrícula, si non fuere porque finalmente 23 d'elles (les que pertenecen a centros que segreguen por sesos) van siguir finaciaes con fondos públicos de manera provisional hasta 2.017. D'esti mou, si nun facemos ná pa evitalo, esti tipu de centros consolídase yá que l'aprobación de la LOMCE favorez tanto a la educación conertada que incluso va poder cedése suelu públicu pa la so construcción.

La rempuesta a por qué, pudiendo haber medrao l'alumnáu matriculáu apurando les ratios másimes por embargu, perdieron casi'l 4% del alumnáu podría tar nel derrumbe de los ingresos de les families trabayaoras. La educación privada nun ye de baldre anque disponga de subvención del conciertu -esa ya la principal selectividá social de la conertada- y nesti contestu dalgunes families nun puen asumir esos gastos.

AYUDES A LES FAMILIES
Aumenten los retayos yá que, a los del añu pasáu en beques de llibros o de comedor escolar (una familia de 3 miembros con unos ingresos añales de más de 15000 € nun tien derechu) hai qu'añedir la nueva tisoriada nel accesu al tresporte escolar que ta dexando ensin tresporte a cientos d'alumnos y alumnes de la zona rural 

PLANTILLES DOCENTES
L'alumnáu de la enseñanza pública globalmente caltiense pero les plantilles docentes mengüen un añu más por lo que sigue l'aumentu de la relación d'alumnos por profesor. 

Pocu más de 350 xubilaciones y 180 amortizaciones asina que l'empléu interín crez llevemente aumentando asina la tasa de temporalidá que yá ronda la cuarta parte de la plantlla. Amás la precariedá va a más y si yá l'añu pasáu les medies xornaes suponíen casi'l 30 % del total de vacantes ufiertaes, anguaño van ser un 36 %. A especialidaes cómo Llingua astuariana que yá sufríen esta precarización de manera estructural (nesti cursu 71% en primaria y 78 % en secundaria) sumir otres nes que la media xornada pasa a ser mayoritaria, por casu en EF o Filosofía superen el 66 % y en Música'l 80 %.

Alxudicaciones
por Convocatoria[1]
2012
2013
Total
½ xornada
Total
½  xornada
1819
537
2096
743
537
149
410
142
Total
2356
686
2506
885




[1] Les places alxudicaes incluyen sustituciones

CONTRA LOS RETAYOS VENGAN D'ONDE VENGAN
Dende conseyería quier dase una imaxe de resistencia a los retayos del PP pero faen un xuegu asemeyáu. Aprovechen les xubilaciones pa suprimir plantiya, afonden los retayos n'ayudes sociales, retrasen les sustituciones de profesoráu, precarizan les condiciones de trabayu, desmantelen la escuela rural, caltienen la ratio de 25 n'Infantil (aprovólo'l gobiernu de Cascos pero ellos nun lo echaron tras ) y si nun apuren más les ratios ye porque disponíen del marxe de maniobra que-yos apurría una de les relaciones más baxes alumnos/aula de tol estáu. 

A too esto hai qu'añedir les chambonaes nel procesu d'axudicación que provocó la esclusión d'un grupu de docentes por “erros informáticos” y el retrasu na convocatoria de places que los centros demandaben pa un empiezu de cursu con toles necesidaes cubiertes. 

Hai que: 
CALTENER LA ACTIVIDÁ NOS CENTROS, NES REDES SOCIALES Y NA CAI.
AUTOORGANIZACIÓN DEL PROFESORÁU COL RESTU DE LA COMUNIDÁ  EDUCATIVA.

L'exemplu:
EN BALEARES, UNA FUELGA INDEFINÍA Y UNA MANIFESTACIÓN HISTÓRICA DE MÁS DE 100.000 PERSONES AVÉRANOS A QUE ENTÁ NOS SOBREN FUERCES PA DA-YOS CARA.
 
 En castellano:
La situación actual demanda que este sea otro curso de movilizaciones contundentes en defensa de la enseñanza pública, contra la ley liquidadora que el PP quiere imponer y contra la gestión de la Consejería de Educación del Gobierno Asturiano.

DATOS DE MATRÍCULA 
En este curso se aprecian claramente las consecuencias de la "crisis". En los últimos años el alumnado crecía pero en este curo los efectos del retorno de personas inmigrantes, el aumento de la emigración de la juventud asturiana y la caída de natalidá se hacen evidentes.

Llama la atención el descenso de matrículas en bachillerato, probablemente consecuencia del incremento de las tasas universitarias, el descenso de las becas y la falta de oportunidades laborales para personas con títulos superiores.

El alumnado de la conertada baja significativamente. De las 1.378 unidades concertadas que seguíamos manteniendo con dinero público, este año sólo se tenía intención de suprimir 33. Esta supresión podría explicar en una pequeña parte el descenso de matrícula, si no fuera porque finalmente 23 de ellas (las que pertenecen a centros que segregan por sexos) seguirán recibiendo fondos públicos de forma provisional hasta 2.017. De este modo, si no hacemos nada para evitarlo, este tipo de centros se consolida ya que la aprobación de la LOMCE favorece tanto al aeducación conertada que incluso podrá ceder sulo público para su construcción.

La respuesta a por que, pudiendo haber aumentado el alumnado apurando las ratios máximas sin embargo, perdieron casi el 4% de alumnado podría estar en el desplome de ingresos de las familias trabajadoras. La educación privada no es gratuita aunque disponga de la subvención del concierto -esa es la principal selectividad social de la concertada- y en este contexto algunas familias ya no pueden asumir esos gastos.

CONTRA LOS RECORTES VENGAN DE DONDE VENGAN 
Desde consejería se quiere dar una imagen de resistencia a los recortes del PP pero hacen un juego parecido. Aprovechan las jubilaciones para suprimir plantilla, profundizan los recortes en ayudas sociales, retrasan las sustituciones de profesorado, precarizan las condiciones de trabajo, desmantelan la escuela rural, mantienen la ratio de 25 en Infantil (lo aprovó el gobierno de Cascos pero ellos no lo echaron atrás ) y si no apuran más las ratios es porque disponían del margen de maniobra que les proporcionaba una de las relaciones más bajas alumnos/aula de todo el estado. 

A todo esto hay que añadir las chapuzas en el proceso de adjudicación que ha provocado la exclusión de un grupo de docentes por “errores informáticos” y el retraso en la convocatoria de plazas que los centros demandaban para un comienzo de curso con todas las necesidades cubiertas. 

Este debe ser un nuevo curso de movilizaciones en defensa de la enseñanza pública, contra la ley liquidadora y contra la gestión de la consejería de educación del gobierno asturiano. Hay que mantener la actividad en los centros, en las redes sociales, en la calle. Impulsar la autoorganización de los y las docentes con el resto de la comunidad educativa como forma de resistencia. 

AYUDAS A LAS FAMILIAS 
Aumentan los recortes ya que a los del año pasado en becas de libros o de comedor escolar (una familia de 3 miembros con unos ingresos anuales de más de 15000 € no tiene derecho) hay que añadir el nuevo tijeretazo en el acceso al transporte escolar que está dejando sin transporte a cientos de alumnos y alumnas de la zona rural

PLANTILLAS DOCENTES 
El alumnado de la enseñanza pública globalmente se mantiene pero las plantillas docentes disminuyen un año más. El 2013/2014 será un nuevo curso de aumento de la relación de alumnos por profesor. 

Poco más de 350 jubilaciones y 180 amortizaciones así que el empleo interino crece levemente incrementando así la tasa de temporalidad que ya ronda la cuarta parte de la plantilla. Además la precariedad va a más y si ya el año pasado las medias jornadas suponían casi el 30 % del total de vacantes ofertadas, este año serán un 36 %. A especialidades cómo Llingua astuariana que ya sufrían esta precarización de manera estructural (en este curso 71% en primaria y 78 % en secundaria) se suman otras en las que la media jornada pasa a ser mayoritaria, por ejemplo en EF o Filosofía superan el 66 % y en Música el 80 %.

Adjudicaciones
por Convocatoria[1]
2012
2013
Total
½ jornada
Total
½  jornada
1819
537
2096
743
537
149
410
142
Total
2356
686
2506
885




[1] Las plazas adjudicadas incluyen sustituciones

CONTRA LOS RECORTES VENGAN DE DONDE VENGAN
Desde la Consejería de Educación del Gobierno Asturiano se quiere dar una imagen de resistencia a los recortes del PP pero hacen un juego parecido. Aprovechan las jubilaciones para suprimir plantilla, profundizan los recortes en ayudas sociales, retrasan las sustituciones de profesorado, precarizan las condiciones de trabajo, desmantelan la escuela rural y mantienen la ratio de 25 en infantil. A todo esto hay que añadir las chapuzas en el proceso de adjudicacion que ha provocado la exclusión de un grupo de docente por "errores informáticos" y el retraso de la convocatoria de plazas que los centros demandaban para un conmienzo de curso con todas las necesidades cubiertas.

Hay que: 
MANTENER LA ACTIVIDAD EN LOS CENTROS, EN LAS REDES SOCIALES Y EN LA CALLE.
AUTOORGANIZACIÓN DEL PROFESORADO CON EL RESTO DE LA COMUNIDAD EDUCATIVA.

El ejemplo:
EN BALEARES, UNA HUELGA INDEFINIDA Y UNA MANIFESTACIÓN HISTÓRICA DE MÁS DE 100.000 PERSONAS NOS DEMUESTRA QUE AÚN NOS SOBRAN FUERZAS PARA PLANTAR CARA.

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1 de octubre de 2013

COMUNICÁU de ASSEMBLEA DE DOCENTS DE LES ILLES BALEARS informando, que dende'l pasáu 16 de setiembre tan de fuelga indefinía Ruégase collaboración y sofitu amás d'esparder la información DE LA FUELGA

Pa ello hai una "caxa de resistencia” pa faer frente al costu económicu d'esta fuelga:
Nu. de cuenta: 2056-0009-74-4102003418. La entidá ye Caixa Colonya y ta a nome de la Obra Cultural Balear
Pa ingresos dende l'estranxeru: ES54 2056-0009-74-4102003418 (DIBEN) swift/BIC: CECAESMM056 

El Parlament Balear ratificó'l Real Decretu col que se saltaron “ la llei”, yá que va unos díes el Tribunal de Xusticia de les Isles Baleares, suspendía cautelarmente l'aplicación del famosu decretu del trillingüismu (conocíu como TIL) no que al calendariu d'aplicación referíase. Esti fechu foi la gota qu'apinó'l vasu. Un proyectu que tien a tola comunidá en contra, profesionales, sindicatos, families y docentes