26 de marzo de 2012

Por fin los sindicatos mayoritarios decidiéronse. La entruga yera ¿hasta onde van tar dispuestos a vencer? Encararon el trunfu del PP cola so habitual voluntá de llegar a pactos. Axustaron cola patronal un alcuerdu de contención salarial qu'establecía xubíes del 0,5 % añal (col IPC superando'l 2%) que presentaron como “necesariu pa la sociedá” (1). D'esta amuesa de debilidá y probeza ideolóxica pasaron a la negociación de la reforma llaboral onde la patronal venía fuerte y plantegó el so programa máximu. Los sindicatos tan solo retiráronse de la negociación, ensin faer nenguna llamada a la movilización y punxéronlu veles a Santa Rita, patrona de causes perdíes, por que'l gobiernu del PP llexislara a favor de les sos posiciones. Evidentemente'l milagru nun tuvo llugar y el gobiernu concedió tolos deseos de la patronal y añedió dalgún ataque directu a les estructures sindicales. Como siempres, la reacción lento y cabileño propia de maquinaries ferruñoses nes dinámiques de la concesión, la coxestión y la subvención. Lamentablemente tán xugando col futuru de toos y toes.

La reforma llaboral ye continuista col procesu de desregulación llaboral de los diversos gobiernos de PP y PSOE, unes vegaes col descuerdo y otres col alcuerdu sindical. Resulta vomitivu escuchar a los dirixentes del PSOE criticar el despidu baratu. L'anterior reforma llaboral empecipiaba los caminos que'l PP tresforma n'autopistes: estensión del contratu con 33 díes pa despidu improcedente, ampliación de les causes de despidu oxetivu (2) y suspensión del conveniu colectivu. ¿La resultancia cuál foi? Mediu millón más de paraos y sustitución d'empléu estable por empléu precariu. El mesmu qu'el mesmu gobierno espera pa esta nueva reforma.

La reforma ye un ataque duru del gobiernu del PP y de cómo se salde esti primer alcuentru va depender la política de retayu posterior. Quieren convencenos de que nun hai otra alternativa, los retayos preséntense como lleis naturales: nun podemos oponenos al retayu del gastu públicu como nun podemos oponenos a la llei de la gravedá. Sicasí, la so solución a la crisis nun ye solución. El capitalismu enfréntase claramente a una contradicción consustancial: lo qu'ameyora les cuentes d'empreses y alministraciones ablaya la demanda. Un fabricante d'automóviles pue tar deseyando la reforma llaboral pero si toos aplicar ¿quién va mercar los sos coches? La política d'amenorgamientu del gastu públicu tien una contrapartida, la contracción de la economía y por tantu l'amenorgamientu d'ingresos fiscales. Nun hai receta dientro de la lóxica capitalista. El camín pa la clase trabayadora ye claru. Oponenos a la destrucción de les conquistes de décades, aguantanos a los ataques, parar los que tán en marcha y fortalecenos pa los que vienen. Los funcionarios y funcionaries tamién tamos llamaos a la fuelga y nun se trata namá d'una cuestión de solidaridá, dempués de la reforma y pasaes les elecciones va venir la siguiente folada de retayos. Si la fuelga fracasa, el gobiernu va vese fortalecíu y va plantegar con rotundidá lo qu'agora estudia. Rebaxes de sueldos de funcionarios y funcionaries, retayu de prestaciones públiques, xeneralización de los aumentos de xornada. Nun sabemos onde puede parar esta espiral. Va años podíamos dicir qu'un funcionariu ser “para tola vida”. En Grecia teníen la mesma escurre pero nestos tiempos nada ye inmutable, lo que güei vemos alloñáu, un día preséntase ante los tos güeyos. La fuelga xeneral ye necesaria y dende el nuesu puntu de vista insuficiente. Van Tener que convocar munches más. Los sindicatos mayoritarios tien la capacidá pero solo la participación activa de toos y toes puede marcar un aldu distintu, crear nueves estructures participatives y llevar el procesu hasta onde nun pueden nin quieren les cúpules sindicales.

LO MÁS GRAVE DE LA NUEVA REFORMA:
1. Despidu baratu:
Despidu improcedente: 33 díes d'indemnización y 24 mensualidaes atope xeneralizando lo que yá se convirtió n'habitual coles anteriores reformes, la novedá ye la eliminación de los salarios de tramitación (les mensualidaes correspondientes al periodu trescurríu dende'l despidu hasta la notificación de la sentencia) Despidu procedente: 20 díes y 12 mensualidaes atope. La novedá fundamental ta nes causes oxetives pal colectivu: basta con alegar una cayida de vientes o ingresos, (o “por insuficiencia presupuestaria sobrevenida y persistente” nel sector públicu) mientres tres trimestres. Nun van precisar l'autorización previa de l'autoridá llaboral.
2. Validez del conveniu colectivu.
Basta con que la empresa tenga dos trimestres con menos ingresos o vientes por que se suspenda'l conveniu. Al respective de la renovación: escosada la vixencia del conveniu colectivu, si nun hai alcuerdu pa unu nuevu, a los 2 años cai (antes prorrogábase l'antiguu)
3. Contratu – basura.
Contratos de formación. Hasta los 30 años (antes 25) y posibilidá d'encadenamientu (antes namá una vegada). El salariu mínimu pa esti tipu de contratu ye del 75 % del SMI: 481 € Contratu indefiníu basura: Una nueva modalidá de contratu indefiníu que dexa al empresariu'l despidu llibre y gratuito mientres el primer añu. Contratu a tiempu parcial: podrán realizase hores estraordinaries nestos contratos. Lo que yá yera un fechu en dellos sectores, agora ye llegal: trabayar 30 hores, cotizar por 10.
4. Flexibilidá llaboral.
Amplíase la posibilidá de cambéu per parte de la empresa de les condiciones de trabayu apautaes: movilidá funcional, xeográfica, disponibilidad per parte de la empresa d'un 5% de la xornada pa la so distribución irregular…

POR UN FUELGA XENERAL PARTICIPATIVA. POR UN PLAN DE MOVILIZACIONES. 

1 "Nun reflexa lo que quieren unos y lo que queiren otros, sinón lo que precisa la nuesa sociedá.". "Ye lo que precisa España nestos momentos". C. Méndez
2 Entiéndes qu'allarguen causes económiques (pal despidu procedente) cuando de les resultancies de la empresa esprenda una situación económica negativa, en casos tales como la esistencia de pérdedes actuales o l'amenorgamientu persistente del nivel d'ingresos. Real Decreto Llei de midíes urxentes pa la reforma del mercáu llaboral. Setiembre de 2010.

Versión castellanu
CONTRA LA REFORMA LABORAL Y LOS RECORTES. Todos y todas a la Huelga General
Por fin los sindicatos mayoritarios se decidieron. La pregunta era ¿hasta donde estarán dispuestos a ceder? Encararon el triunfo del PP con su habitual voluntad de llegar a pactos. Negociaron con la patronal un acuerdo de contención salarial que establecía subidas del 0,5 % anual (con el IPC superando el 2%) que presentaron como “necesario para la sociedad” (1). De esta muestra de debilidad y pobreza ideológica pasaron a la negociación de la reforma laboral donde la patronal venía fuerte y planteó su programa máximo. Los sindicatos tan sólo se retiraron de la negociación, sin hacer ninguna llamada a la movilización y le pusieron velas a Santa Rita, patrona de causas perdidas, para que el gobierno del PP legislara a favor de sus posiciones. Evidentemente el milagro no tuvo lugar y el gobierno concedió todos los deseos de la patronal y añadió algún ataque directo a las estructuras sindicales. Como siempre, la reacción lenta y torpe propia de maquinarias oxidadas en las dinámicas de la concesión, la cogestión y la subvención. Lamentablemente están jugando con el futuro de todos y todas.

La reforma laboral es continuista con el proceso de desregulación laboral de los diversos gobiernos de PP y PSOE, unas veces con el descuerdo y otras con el acuerdo sindical. Resulta vomitivo escuchar a los dirigentes del PSOE criticar el despido barato. La anterior reforma laboral iniciaba los caminos que el PP transforma en autopistas: extensión del contrato con 33 días para despido improcedente, ampliación de las causas de despido objetivo (2) y suspensión del convenio colectivo. ¿El resultado cuál fue? Medio millón más de parados y sustitución de empleo estable por empleo precario. El mismo que el propio gobierno espera para esta nueva reforma.

La reforma es un ataque duro del gobierno del PP y de cómo se salde este primer encuentro dependerá la política de recorte posterior. Quieren convencernos de que no hay otra alternativa, los recortes se presentan como leyes naturales: no podemos oponernos al recorte del gasto público como no podemos oponernos a la ley de la gravedad. Sin embargo, su solución a la crisis no es solución. El capitalismo se enfrenta claramente a una contradicción consustancial: lo que mejora las cuentas de empresas y administraciones deprime la demanda. Un fabricante de automóviles puede estar deseando la reforma laboral pero si todos la aplican ¿quién comprará sus coches? La política de reducción del gasto público tiene una contrapartida, la contracción de la economía y por tanto la reducción de ingresos fiscales. No hay receta dentro de la lógica capitalista. El camino para la clase trabajadora es claro. Oponernos a la destrucción de las conquistas de décadas, resistirnos a los ataques, parar los que están en marcha y fortalecernos para los que vienen. Los funcionarios y funcionarias también estamos llamados a la huelga y no se trata sólo de una cuestión de solidaridad, después de la reforma y pasadas las elecciones vendrá la siguiente oleada de recortes. Si la huelga fracasa, el gobierno se verá fortalecido y planteará con rotundidad lo que ahora estudia. Rebajas de sueldos de funcionarios y funcionarias, recorte de prestaciones públicas, generalización de los aumentos de jornada. No sabemos donde puede parar esta espiral. Hace años podíamos decir que un funcionario lo era “para toda la vida”. En Grecia tenían la misma idea pero en estos tiempos nada es inmutable, lo que hoy vemos lejano, un día se presenta ante tus ojos. La huelga general es necesaria y desde nuestro punto de vista insuficiente. Tendrán que convocar muchas más. Los sindicatos mayoritarios tiene la capacidad pero solo la participación activa de todos y todas puede marcar un rumbo diferente, crear nuevas estructuras participativas y llevar el proceso hasta donde no pueden ni quieren las cúpulas sindicales.

LO MÁS GRAVE DE LA NUEVA REFORMA
1. Despido barato:
Despido improcedente: 33 días de indemnización y 24 mensualidades tope generalizando lo que ya se había
convertido en habitual con las anteriores reformas, la novedad es la eliminación de los salarios de tramitación
(las mensualidades correspondientes al periodo transcurrido desde el despido hasta la notificación de la sentencia) Despido procedente: 20 días y 12 mensualidades tope. La novedad fundamental está en las causas objetivas para el colectivo: basta con alegar una caída de ventas o ingresos, (o “por insuficiencia presupuestaria sobrevenida y persistente” en el sector público) durante tres trimestres. No necesitarán la autorización previa de la autoridad laboral.
2. Validez del convenio colectivo.
Basta con que la empresa tenga dos trimestres con menos ingresos o ventas para que se suspenda el convenio. Respecto a la renovación: agotada la vigencia del convenio colectivo, si no hay acuerdo para uno nuevo, a los 2 años cae (antes se prorrogaba el antiguo)
3. Contratos – basura.
Contratos de formación. Hasta los 30 años (antes 25) y posibilidad de encadenamiento (antes sólo una vez). El salario mínimo para este tipo de contrato es del 75 % del SMI: 481 € Contrato indefinido basura: Una nueva modalidad de contrato indefinido que permite al empresario el despido libre y gratuito durante el primer año. Contrato a tiempo parcial: se podrán realizar horas extraordinarias en estos contratos. Lo que ya era un hecho en algunos sectores, ahora es legal: trabajar 30 horas, cotizar por 10.
4. Flexibilidad laboral.
Se amplía la posibilidad de modificación por parte de la empresa de las condiciones de trabajo pactadas: movilidad funcional, geográfica, disponibilidad por parte de la empresa de un 5% de la jornada para su distribución irregular…

POR UN HUELGA GENERAL PARTICIPATIVA. POR UN PLAN DE MOVILIZACIONES. 

1 "No refleja lo que quieren unos y lo que quieren otros, sino lo que necesita nuestra sociedad". “Es lo que necesita España en estos momentos". C. Méndez

2 Se entienden que concurren causas económicas (para el despido procedente) cuando de los resultados de la empresa se desprenda una situación económica negativa, en casos tales  como la existencia de pérdidas actuales o previstas o la disminución persistente del nivel de ingresos. Real Decreto Ley de medidas urgentes para la reforma del mercado laboral. Setiembre de 2010