3 de febrero de 2012

El ministru d'educación presenta les sos llínees d'intervención y anuncia midíes que nun sosprienden: la so política educativa pretende amenorgar costos, favorecer a la enseñanza privada y dar prestu a los sectores sociales más reaccionarios. El banqueru Wert defende una novedosa idea, “a partir d'un nivel d'inversión l'efectu que se produz nel sistema educativu ye'l contrariu al que se pretende". A más gastu, más fracasu. Les sos propuestes son consecuentes con esta máxima.

1. Supresión de 4u. de la ESO. Dempués de 3u de la ESO l'alumnáu va siguir colos estudios de secundaria nun 4º de la ESO tuneado y bautizáu agora como 1º de bachiller o bien va ser deriváu a un Programa de Cualificación Profesional Inicial. Esto implica l'abandonu de les midíes tendentes a favorecer el caltenimientu del alumnáu dientro de les enseñances comunes. Señala un nuevu camín de sentíu contrariu al anterior. El programa de diversificación, los sofitos, los agrupamientos flexibles o la optatividad pierden el so sentíu nesta nueva estructura del sistema educativu. La resultancia tien dos planos d'analises, el del derechu a una educación compensadora de desigualdaes que se convierte en declaración vacida y ye sustituyida pol maquillaxe de les resultancies de los índices de fracasu escolar” y el del empléu docente que sufre una reconversión brutal. La midida tien amás un dañu colateral” pa la escuela pública. Ante la esmolición de los centros alcordaos pola perda d'un añu de conciertu la respuesta del ministru foi: Hasta los 16 años ye obligatoria y gratuita, y si depués, en diálogu coles comunidaes búsquense mecanismos... Nun Enferronemos a clixés o prexuicios. N'efectu nun tienen prexuicios, la solución pasa por alcordar bachilleratu o faelo de pagu nos centros públicos como plantegaba un globu sonda d'Esperanza Aguirre.

2. Eliminación de la materia d'Educación pa la Ciudadanía. Respuende esto a la presión de lo más reaccionariu de la sociedá española que fixo d'esto un caballu de batalla. Ensin nengún tipu d'arrebolo, miente y toma frases d'un llibru que nun ye manual de testu pa intentar demostrar el “adoctrinamiento” y la necesidá de la so sustitución por otra materia “neutra” qu'epondere a la constitución. De xacíu, la presencia de la Relixón nel horariu escolar nun ye vista como “adoctrinamiento”.

3. Autonomía de centros. La constante mención a l'autonomía de los centros ye un decidíu apueste pol sometimientu de la enseñanza a les lleis del mercáu. Pretenden faer depender el financiamientu de los centros de les sos resultancies y espublizar les resultancies de les evaluaciones de diagnósticu pa “favorecer la información de les families a la d'escoyer centru”. Equí vuélvese al argumentu primeru: el fracasu escolar depende del esfuerzu individual del alumnu y del llabor docente. Naide niega la so influencia pero de primeres, l'esfuerzu” ye una variable condicionada pol orixe social, daqué que nos vien dáu y en segundu llugar el llabor docente ta condicionada pelos medios de que se dispon. En resume: menos dineru pa los que más lo precisen o como dicía Esperanza “si yes probe ¿para qué quies estudiar? Plantegen tamién impulsar el financiamientu esternu de los centros, entemecer empresa y escuela. El referente suponemos que sía'l modelu norteamericanu. ¿Vamos Llegar a tener un Channel One nes nueses aules y vamos tener que faer poses por que el alumnáu peracaba publicidá?

4. Estatutu docente. Vuelve la pantasma del estatutu docente. Si va na llínea de el borradores anteriores yá sabemos abondo. La vía qu'equí plantegen ye la qu'alvertimos como escenariu posible los que refugamos la llamada “carrera profesional asturiana”. Estructura salarial variable, dependiente del grau alcanzáu y accesu a grau llindáu, non consolidable, condicionáu a la realización de ciertes xeres y evaluable polos superiores xerárquicos. Nel últimu borrador, el grau sustituyía a los sexenios, perhí va la cosa.

5. Colectivu interín. Nuevu gobiernu, nuevu sistema d'ingresu. Nesti casu, diz Wert “que sirva pa escoyer a los meyores”. ¿Y el otru a quien escoyía? ¿Otru cambéu más? ¿Cómo puede una persona planiar la preparación si'l sistema d'ingresu ye cambiante? ¿van tar pensando nuna nueva prueba que penere a los non-billingües? Eso provoca'l cambéu permanente, la intranquilidá del colectivu. Amás, na llínea de l'autonomía de centros” podríen tar pensando en xeneralizar lo introducío tímidamente en Cataluña: la contratación directa del personal per parte de la dirección. A eso animába-y el diputáu de Foru que pidía un desenvolvimientu lliberal de APONDERAR” y que soltó perlles como esta: “Autonomía hasta para la contratación de personal”, van pensar qu'asina se garantiza la igualdá ente redes na selección de personal: toos y toes por enchufe.

6. Profesionalización de la dirección. Mayor poder pa los equipos directivos ye lo que se deduz de too lo anterior pero amás blindaos nun nuevu cuerpu non docente de xestores, o porqué non, de puros xestores empresariales non funcionarios. Empreses esternes gobernando centros públicos. ¿Irreal? ¿Desaxeración?

¿Ye'l momentu del alderique tranquilu” como pide dalgún sindicatu o ye'l momentu de la movilización en tol estáu? ¿Vamos Tener qu'esperar a que dalgún micrófonu prinde al propiu ministru esplicando lo xustificao d'una fuelga contra esti paquete de midíes?


Versión castllanu
OFESINVA NEOLLIBERAL: LA ENSEÑANZA, EL PRÓXIMO OBJETIVO
El ministro de educación presenta sus líneas de intervención y anuncia medidas que no sorprenden: su política educativa pretende reducir costes, favorecer a la enseñanza privada y dar satisfacción a los sectores sociales más reaccionarios. El banquero Wert defiende una novedosa idea, “a partir de un nivel de inversión el efecto que se produce en el sistema educativo es el contrario al que se pretende". A más gasto, más fracaso. Sus propuestas son consecuentes con esta máxima.

1. Supresión de 4º de la ESO. Después de 3º de la ESO el alumnado continuará con los estudios de secundaria en un 4º de la ESO tuneado y bautizado ahora como 1º de bachiller o bien será derivado a un Programa de Cualificación Profesional Inicial. Esto implica el abandono de las medidas tendentes a favorecer el mantenimiento del alumnado dentro de las enseñanzas comunes. Señala un nuevo camino de sentido contrario al anterior. El programa de diversificación, los apoyos, los agrupamientos flexibles o la optatividad pierden su sentido en esta nueva estructura del sistema educativo. El resultado tiene dos planos de análisis, el del derecho a una educación compensadora de desigualdades que se convierte en declaración vacía y es sustituida por el maquillaje de los resultados de los índices de “fracaso escolar” y el del empleo docente que sufre una reconversión brutal. La medida tiene además un “daño colateral” para la escuela pública. Ante la preocupación de los centros concertados por la pérdida de un año de concierto la respuesta del ministro fue: Hasta los 16 años es obligatoria y gratuita, y si luego, en diálogo con las comunidades se buscan mecanismos... No nos aferremos a clichés o prejuicios. En efecto no tienen prejuicios, la solución pasa por concertar bachillerato o hacerlo de pago en los centros públicos como planteaba un globo sonda de Esperanza Aguirre.

2. Eliminación de la materia de Educación para la Ciudadanía. Responde esto a la presión de lo más reaccionario de la sociedad española que hizo de esto un caballo de batalla. Sin ningún tipo de sonrojo, miente y toma frases de un libro que no es manual de texto para intentar demostrar el “adoctrinamiento” y la necesidad de su sustitución por otra materia “neutra” que ensalce a la constitución. Por supuesto, la presencia de la Religión en el horario escolar no es vista como “adoctrinamiento”.

3. Autonomía de centros. La constante mención a la autonomía de los centros es una decidida apuesta por el sometimiento de la enseñanza a las leyes del mercado. Pretenden hacer depender la financiación de los centros de sus resultados y publicitar los resultados de las evaluaciones de diagnóstico para “favorecer la información de las familias a la hora de elegir centro”. Aquí se vuelve al argumento primero: el fracaso escolar depende del esfuerzo individual del alumno y de la labor docente. Nadie niega su influencia pero en primer lugar, el “esfuerzo” es una variable condicionada por el origen social, algo que nos viene dado y en segundo lugar la labor docente está condicionada por los medios de que se dispone. En resumen: menos dinero para los que más lo necesitan o como decía Esperanza “si eres pobre ¿para qué quieres estudiar? Plantean también impulsar la financiación externa de los centros, mezclar empresa y escuela. El referente suponemos que sea el modelo norteamericano. ¿Llegaremos a tener un Channel One en nuestras aulas y tendremos que hacer pausas para que el alumnado consuma publicidad?

4. Estatuto docente. Vuelve el fantasma del estatuto docente. Si va en la línea de los borradores anteriores ya sabemos bastante. La vía que aquí plantean es la que advertimos como escenario posible los que rechazamos la llamada “carrera profesional asturiana”. Estructura salarial variable, dependiente del grado alcanzado y acceso a grado limitado, no consolidable, condicionado a la realización de ciertas tareas y evaluable por los superiores jerárquicos. En el último borrador, el grado sustituía a los sexenios, por ahí va la cosa.

5. Colectivo interino. Nuevo gobierno, nuevo sistema de ingreso. En este caso, dice Wert “que sirva para seleccionar a los mejores”. ¿Y el otro a quien seleccionaba? ¿Otro cambio más? ¿Cómo puede una persona planificar la preparación si el sistema de ingreso es cambiante? ¿estarán pensando en una nueva prueba que filtre a los no-bilingües? Eso provoca el cambio permanente, la intranquilidad del colectivo. Además, en la línea de la “autonomía de centros” podrían estar pensando en generalizar lo introducido tímidamente en Cataluña: la contratación directa del personal por parte de la dirección. A eso le animaba el diputado de Foro que pedía un “desarrollo liberal de la LOE” y que soltó perlas como esta: “Autonomía hasta para la contratación de personal”, pensarán que así se garantiza la igualdad entre redes en la selección de personal: todos y todas por enchufe.

6. Profesionalización de la dirección. Mayor poder para los equipos directivos es lo que se deduce de todo lo anterior pero además blindados en un nuevo cuerpo no docente de gestores, o porqué no, de puros gestores empresariales no funcionarios. Empresas externas gobernando centros públicos. ¿Irreal? ¿Exageración?

¿Es el momento del “debate sosegado” como pide algún sindicato o es el momento de la movilización en todo el estado? ¿Tendremos que esperar a que algún micrófono capture al propio ministro explicando lo justificado de una huelga contra este paquete de medidas?