31 de enero de 2012

El PP anuncia un nuevu bachilleratu de 3 años col argumentu de la necesidá d'ameyorar la foramción preuniversitaria.

Nestos tiempos onde los retayos reciben el nome de reformes y onde al amenorgamientu del gastu social llámen-y austeridá, a la destrucción definitiva de l'atención a la diversidá, de la enseñanza comprehensiva llámase-y “bachilleratu de 3 años”.

Esta propuesta supon la eliminación del últimu cursu de la ESO y derivar antemanada d'alumnáu escontra Programes de Cualificación Profesional Inicial. Esto implica l'abandonu de les midíes tendentes a favorecer el caltenimientu del alumnáu dientro de les enseñances comunes. El programa de diversificación, los sofitos, los agrupamientos flexibles o la optatividad pierden el so sentíu nuna nueva estructura del sistema educativu na que de manera temprana l'alumnáu sigue un itinerariu de formación profesional de baxa cualificación o a un bachilleratu empuestu a estudios de mayor cualificación. Vuelven los argumentos simplayu y demagóxicu del esfuerzu individual. Esto ye, treslládase la responsabilidá de les resultancies académiques del conxuntu del alumnáu, al propiu alumnáu que ye'l que, según esto, decide, en base al so compromisu individual, cuál va ser el so futuru. Ye una manera bien económica de nun combatir les autenticas causes de la falta de motivación y de los desenvolvimientos cognitivos estremaos.
 FRACASU ESCOLAR POR CLASE NEL ESTÁU ESPAÑOL ( 1981-2007)
Gráficu fechu por José Saturnino Martínez García del Dptu de Socioloxía de la Universidá de La Laguna colos datos del INE. Entiéndese por fracasu escolar el nun haber titulao na enseñanza obligatoria (EXB o ESO) con 19 años cumplíos.
Frente a la propaganda mediática, los estudios empíricos encargar de demostrar lo poco que camudó esa correlación ente l'orixe social y el fracasu escolar. Son trabayos ingratos porque frente a esa rigurosidad siempres hai quien invoca la casuística individual que namá prueba lo evidente, nun ye una relación determinista, pero xustifica les idees más reaccionaries qu'estienden l'argumentu y lleguen a afirmar que nun esiste tal dependencia, que nun esiste correlación ente'l gastu educativu y les resultancies globales d'un sistema d'enseñanza.

Si asumimos la idea de la desigualdá na consecución de los llogros educativos como fía de la desigualdá social, vamos concluyir que la escuela tien que ser un mecanismu paliativo y dedicar más recursos a quien menos tienen, intentar que tolos alumnos y alumnes algamen una serie d'oxetivos comunes y amontar progresivamente esos oxetivos. Frente a los fracasos, namá queda amontar l'atención a la diversidá, dedicar más recursos materiales y humanos y crear redolaes educatives plurales.

En llugar d'esto, lo que nos ufierten ye, menos esfuerzu na atención a la diversidá, espulsión temprana y una educación más segregadora. Más segregadora porque la diferenciación social ente la rede pública y l'alcordada yá ye un fechu y estes midíes nun van faer más qu'afondar y acelerar el procesu. Yá sabemos en qué itinerariu especializaráse la enseñanza privada. Amás, la patronal de l'Alcordada nun va almitir un amenorgamientu d'un añu de conciertu, asina que van aprovechar pa pidir la estensión al Bachilleratu, como asocedió cola Infantil mientres el “progresista” gobiernu anterior o bien que s'instaure'l cheque escolar”; esi que sirve por que les families más humildes nun algamar a pagar la educación de los sos fíos y fíes y les families más privilexaes reciban una subvención pa una enseñanza d'élite. Una enseñanza pa probes y otra pa ricos, esa ye la meta, l'oxetivu escontra'l que caminen. Quédanos el camín de la llucha, de la movilización de tola comunidá educativa contra l'amenorgamientu de la escolarización común y los retayos que lu acompañarán.

NON A LA SUPRESIÓN DEL 4u. CURSU DE LA ESO. 
NON A LOS RETAYOS EDUCATIVOS 

Versión castellanu

LA REFORMA EDUCATIVA QUE VIENE, no es un año más, es un año menos

El PP anuncia un nuevo bachillerato de 3 años con el argumento de la necesidad de mejorar la foramción preuniversitaria.

En estos tiempos donde los recortes reciben el nombre de reformas y donde a la reducción del gasto social le llaman austeridad, a la destrucción definitiva de la atención a la diversidad, de la enseñanza comprehensiva se le llama “bachillerato de 3 años”. 
Esta propuesta supone la eliminación del último curso de la ESO y la deriva anticipada de alumnado hacia Programas de Cualificación Profesional Inicial. Esto implica el abandono de las medidas tendentes a favorecer el mantenimiento del alumnado dentro de las enseñanzas comunes. El programa de diversificación, los apoyos, los agrupamientos flexibles o la optatividad pierden su sentido en una nueva estructura del sistema educativo en la que de manera temprana el alumnado sigue un itinerario de formación profesional de baja cualificación o a un bachillerato encaminado a estudios de mayor cualificación. Vuelven los argumentos simplistas y demagógicos del esfuerzo individual. Es decir, se traslada la responsabilidad de los resultados académicos del conjunto del alumnado, al propio alumnado que es el que, según esto, decide, en base a su compromiso individual, cuál será su futuro. Es una manera muy económica de no combatir las autenticas causas de la falta de motivación y de los desarrollos cognitivos diferenciados.

FRACASO ESCOLAR POR CLASE EN EL ESTADO ESPAÑOL ( 1981-2007)
Gráfico elaborado por José Saturnino Martínez García del Dpto de Sociología de la Universidad de La Laguna a partir de datos del INE. Se entiende por fracaso escolar el no haber titulado en la enseñanza obligatoria (EGB o ESO) con 19 años cumplidos.
Frente a la propaganda mediática, los estudios empíricos se encargan de demostrar lo poco que ha cambiado esa correlación entre el origen social y el fracaso escolar. Son trabajos ingratos porque frente a esa rigurosidad siempre hay quien invoca la casuística individual que sólo prueba lo evidente, no es una relación determinista, pero justifica las ideas más reaccionarias que extienden el argumento y llegan a afirmar que no existe tal dependencia, que no existe correlación entre el gasto educativo y los resultados globales de un sistema de enseñanza.

Si asumimos la idea de la desigualdad en la consecución de los logros educativos como hija de la desigualdad social, concluiremos que la escuela tiene que ser un mecanismo paliativo y dedicar más recursos a quienes menos tienen, intentar que todos los alumnos y alumnas alcancen una serie de objetivos comunes e incrementar progresivamente esos objetivos. Frente a los fracasos, sólo queda incrementar la atención a la diversidad, dedicar más recursos materiales y humanos y crear entornos educativos plurales.

En lugar de esto, lo que nos ofrecen es, menos esfuerzo en la atención a la diversidad, expulsión temprana y una educación más segregadora. Más segregadora porque la diferenciación social entre la red pública y la concertada ya es un hecho y estas medidas no harán más que profundizar y acelerar el proceso. Ya sabemos en qué itinerario se especializará la enseñanza privada. Además, la patronal de la Concertada no admitirá una reducción de un año de concierto, así que aprovecharán para pedir la extensión al Bachillerato, como sucedió con la Infantil durante el “progresista” gobierno anterior o bien que se instaure el “cheque escolar”; ese que sirve para que las familias más humildes no alcancen a pagar la educación de sus hijos e hijas y las familias más privilegiadas reciban una subvención para una enseñanza de élite. Una enseñanza para pobres y otra para ricos, esa es la meta, el objetivo hacia el que caminan. Nos queda el camino de la lucha, de la movilización de toda la comunidad educativa contra la reducción de la escolarización común y los recortes que la acompañarán.
NO A LA SUPRESIÓN DEL 4º CURSO DE LA ESO. 
NO A LOS RECORTES EDUCATIVOS