18 de octubre de 2011

En defensa de la escuela pública
Ven n'autobús col Movimientu Social pola Escuela Pública d'Asturies a la manifestación "En denfensa de la escuela pública" que va cellebrase en Madrid el sábadu 22 d'ochobre. 
SALIDES: Avilés: 04:30 h. (Parque'l Muelle) Xixón: 05.00 h. (Gota Lleche) / 05.05 h. (Avda. Costitución, parada bus frente a torres de Sedes,) Uviéu: 05.30 h. (frente a La Nueva España); Mieres: 06.00 h. (parada d'ALSA) REGRESO: Madrid: 17.00 horas. Precio: 25€ aprox.

5 de octubre de 2011

La Conseyera d'Educación anuncia una serie de propuestes que vendríen constituyir el norte de la so política educativa. Plantega tres línea d'actuación: promoción de la enseñanza privada, autonomía de los centros y nuevu estatus de director de centru públicu. Trés propuestes que pueden resumise nuna gran másima: la educación al mercáu.

Promoción de la enseñanza privada. Tratar d'aplicar una serie de midíes que favorecieren la escolarización en centros privaos cola consiguiente medría d'unidaes alcordaes y zarru d'unidaes públiques. Si'l referente ye la Comunidá de Madrid yá les conocemos. La deducción fiscal de 900 € por fíu por gastos d'enseñanza pa families “con rentes d'hasta 30.000 € por miembru de la unidá familiar”. La cesión de terrenes públicos de forma gratuita pa la construcción de centros alcordaos. La non zonificación nel procedimientu d'escolarización del alumnáu.

Nel llinguaxe neolliberal, a esto llámen-y llibertá d'elección de centru". Trataríase, ta claro, de garantizar el que les clases medies urbanes puedan escoyer una educación a la carta: pública, democrática ya integradora o privada, católica, segregadora por sexu, pura de raza, llibre de probes. El gobiernu garantiza la gratuidá del menú.

Anguaño na Comunidá de Madrid, la enseñanza pública escolariza al 52 % del alumnáu de los tramos obligatorios. El 20 % del so alumnáu ye d'orixe inmigrante frente al 6 % de l'alcordada. Los datos falen. Nun ye discutible si estos centros tienen o non capacidá pa escoyer al alumnáu, podemos aldericar si ye xustu o non que lo faigan. Nós y nós creemos que non.

Autonomía de los centros. Esta propuesta ta tomada tamién de la Comunidá de Madrid. El ministeriu afita'l 65 % de los conteníos educativos y el 35 % restante correspuende a les comunidaes. Tratar de dexar esi 35 % a los mesmos centros. La resultancia ye la considerancia de la educación como una mercancía más, como si los centros educativos fueren empreses de telefonía. De la mesma manera qu'asocede en cualquier mercáu, esisten empreses más fuertes y empreses más débiles. Nes zones de poca población nun queda otra qu'ufiertar una enseñanza pa toos y toes, xera pa la pública. Nes zones de mayor población desamarrar la competencia. Dellos centros, públicos o privaos, van poder presentase como "d'élite", priorizar determinaos conteníos y nun ufiertar ciertes enseñances, captar d'esta manera ciertu tipu d'alumnáu. Otru tipu de centros va recoyer al restu. Esto supon la muerte de la educación integradora y comprehensiva. El que l'alumnáu d'un centru sía diversu nun se defende namá por equidad, defender por criterios pedagóxicos. Unos aprienden d'otres, interactúan, rellacionar na escuela d'una manera similar a como se van rellacionar na vida, lo contrario ye vivir nuna burbuya, lo contrario ye'l guetu educativu. L'autonomía de centros tamién inclúi l'autonomía económica. Que los centros puedan decidir sobre ingreso y gastos con llibertá. Arrendar les instalaciones del centru pa práctiques deportives como se suxure, supon la privatización d'un bien social. Anguaño yá s'esfruten eses instalaciones fora del horariu escolar, formen parte d'aquello que llamamos "apertura de centros". Los centros tresformar en cobradores d'un bien privatizáu. Podríen entrar nun mercadéu peligrosu: amenorgar determinaos gastos treslladándolos a les families, adquirir compromisos de suministru con empreses amigues” o, lleváu al estremu, camudar el nome del colexu pol d'un patrocinador (¿podemos imaxinar una Escuela d'Educación Infantil Mc Donalds?) Malu d'entemecer, negocios y escuela.

Nuevu estatus de director de centru públicu. Yá la LOCE d'Esperanza Aguirre plantegaba la creación d'un Cuerpu de Directores que nun tuviera responsabilidá docente. Si los centros van paecese a empreses, pongamos al frente a un xestor empresarial. Lamentablemente l'arma yá ta cargada. La Llei d'Evaluación Docente apurre'l preséu fayadizu. Nun hai criteriu distintu al del director si una parte del to sueldu depende de la so evaluación. El nuevu poder que pretende otorgase da mieu: la capacidá de contratación de personal docente. Nun pensemos que son "escurrimientos", hai que tomalo en serio. Esto yá asocede en Cataluña pa ciertu tipu de puestos. Evidentemente supon sustituyir tresparencia y criterios oxetivos pol clásicu "enchufismo" de los colexos privaos. Ye volver al franquismu educativu.

Ehí van tenenos. La comunidá educativa tien que movilizase.

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Versión castellanu
EL GOBIERNO ASTURIANO SE UNE A LA OFENSIVA NEOLIBERAL CONTRA LA ENSEÑANZA PÚBLICA
La Consejera de Educación anuncia una serie de propuestas que vendrían a constituir el norte de su política educativa. Plantea tres líneas de actuación: promoción de la enseñanza privada, autonomía de los centros y nuevo estatus de director de centro público. Tres propuestas que se pueden resumir en una gran máxima: la educación al mercado. 

Promoción de la enseñanza privada. Se trataría de aplicar una serie de medidas que favorecieran la escolarización en centros privados con el consiguiente incremento de unidades concertadas y cierre de unidades públicas. Si el referente es la Comunidad de Madrid ya las conocemos. La deducción fiscal de 900 € por hijo por gastos de enseñanza para familias “con rentas de hasta 30.000 € por miembro de la unidad familiar”. La cesión de terrenos públicos de forma gratuita para la construcción de centros concertados. La no zonificación en el procedimiento de escolarización del alumnado.


En el lenguaje neoliberal, a esto le llaman "libertad de elección de centro". Se trataría, claro está, de garantizar el que las clases medias urbanas puedan elegir una educación a la carta: pública, democrática e integradora o privada, católica, segregadora por sexo, pura de raza, libre de pobres. El gobierno garantiza la gratuidad del menú. 

Actualmente en la Comunidad de Madrid, la enseñanza pública escolariza al 52 % del alumnado de los tramos obligatorios. El 20 % de su alumnado es de origen inmigrante frente al 6 % de la concertada. Los datos hablan. No es discutible si estos centros tienen o no capacidad para seleccionar al alumnado, podemos discutir si es justo o no que lo hagan. Nosotros y nosotras creemos que no.

Autonomía de los centros. Esta propuesta está tomada también de la Comunidad de Madrid. El ministerio fija el 65 % de los contenidos educativos y el 35 % restante corresponde a las comunidades. Se trata de ceder ese 35 % a los propios centros. El resultado es la consideración de la educación como una mercancía más, como si los centros educativos fuesen empresas de telefonía.  De la misma manera que sucede en cualquier mercado, existen empresas más fuertes y empresas más débiles. En las zonas de poca población no queda otra que ofrecer una enseñanza para todos y todas, tarea para la pública. En las zonas de mayor población se desata la competencia. Algunos centros, públicos o privados, podrán presentarse como "de élite", priorizar determinados contenidos y no ofrecer ciertas enseñanzas, captar de esta manera cierto tipo de alumnado. Otro tipo de centros recogerá al resto. Esto supone la muerte de la educación integradora y comprehensiva. El que el alumnado de un centro sea diverso no se defiende sólo por equidad, se defiende por criterios pedagógicos. Unos aprenden de otras, interactúan, se relacionan en la escuela de una manera similar a como se relacionarán en la vida, lo contrario es vivir en una burbuja, lo contrario es el gueto educativo. La autonomía de centros también incluye la autonomía económica. Que los centros puedan decidir sobre ingresos y gastos con libertad. Alquilar las instalaciones del centro para prácticas deportivas como se sugiere, supone la privatización de un bien social. Actualmente ya se disfrutan esas instalaciones fuera del horario escolar, forman parte de aquello que llamamos "apertura de centros". Los centros se transformarían en cobradores de un bien privatizado. Podrían entrar en un mercadeo peligroso: reducir determinados gastos trasladándolos a las familias, adquirir compromisos de suministro con empresas “amigas” o, llevado al extremo, cambiar el nombre del colegio por el de un patrocinador (¿podemos imaginar una Escuela de Educación Infantil Mc Donalds?) Malo de mezclar, negocios y escuela.
Nuevo estatus de director de centro público. Ya la LOCE de Esperanza Aguirre planteaba la creación de un Cuerpo de Directores que no tuviera responsabilidad docente. Si los centros se van a parecer a empresas, pongamos al frente a un gestor empresarial. Lamentablemente el arma ya está cargada. La Ley de Evaluación Docente proporciona el instrumento adecuado. No hay criterio distinto al del director si una parte de tu sueldo depende de su evaluación. El nuevo poder que se pretende otorgar da miedo: la capacidad de contratación de personal docente. No pensemos que son "ocurrencias", hay que tomarlo en serio. Esto ya sucede en Cataluña para cierto tipo de puestos. Evidentemente supone sustituir transparencia y criterios objetivos por el clásico "enchufismo" de los colegios privados. Es volver al franquismo educativo.

En frente nos tendrán. La comunidad educativa tiene que movilizarse.

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